Zadania dla Klasy V na 1 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Matematyka

 Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych

W wolnej chwili zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku a na spotkaniu online – zoom porozmawiamy na ten temat i wymienimy się spostrzeżeniami.

To powinieneś umieć:

  • odejmujesz w pamięci proste ułamki dziesiętne
  • stosujesz pisemną metodę odejmowania ułamków dziesiętnych
  • czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
  • porównujesz ułamki z wykorzystaniem ich różnicy

 

potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 154-156) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/odejmowanie-liczb-dziesietnych/DArliL3Ty    

https://www.youtube.com/watch?v=jr58hkXreQQ

Wykonaj zadanie umieszczone poniżej.

Zad.1 Oblicz stosując metodę pisemnego odejmowania. (pamiętaj aby każdą cyfrę danej liczby wpisywać w osobną kratkę).

a)10,082 - 3,061 =
b) 69,09 - 19,62 =
c) 543,023 - 77,318 =
d) 867,92 - 6,3 =
e) 108,004 - 87,048 =
f) 87,807 - 87,087 =
g) 63,777 - 37,999 =
h) 490 - 10,022 =

-

RELIGIA:

Temat: Anioł Gabriel u Zachariasza - uwierzyć w nieprawdopodobne.

Przeczytaj w podręczniku (str. 74) fragment Ewangelii wg św. Łukasza (tekst w szarej ramce) a następnie wykonaj zadanie 1 i 3 w zeszycie ćwiczeń.

-

Technika

Temat: Szkice techniczne

Uczeń:

  • rozróżnia rysunki techniczne (maszynowe, budowlane, elektryczne, krawieckie);
  • wykonuje proste rysunki w postaci szkiców;

 Proszę o przeczytanie tematu z podręcznika str.57, następnie wykonanie ćw. 1 i 2 ze str.57

(w zeszycie).

Dla chętnych uczniów filmiki: YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=ESMA3v7le0Q

Jak rysować ładne szkice?

 

https://www.youtube.com/watch?v=jWX68AH2gxQ

Kurs rysunku online dla początkujących

-

Język polski

Karta pracy 5.7

Temat: Jak się zachować? Rozmawiamy o uczuciach.

Podręcznik s. 193

  1. Obejrzyj ilustracje, które znajdują się w podręczniku na str. 194
  2. Nazwij wydarzenia, w których uczestniczą bohaterowie.

Scena 1. Rodzice obserwują pierwsze kroki swojego dziecka.

Co czują? …………………………………………………….

Scena 2.Lekarz podaje dziecku lekarstwo.

Co czuje lekarz? ……………………………………………..

Scena 3.Tata  dyscyplinuje swoich synów.

Co czują chłopcy? …………………………………………..

Scena 4. Starsza pani rozmawia przez telefon.

Co czuje starsza pani?.....................................................................

  1. Jakie uczucia towarzyszą bohaterom poszczególnych scenek? Wykorzystaj słownictwo z ramki p.s.195.
  2. W podanych zdaniach podkreśl przyimki.(trzy)
  • Chciałbym częściej spotykać się z kolegami na podwórku.
  • Dziewczęta chętnie grają w piłkę nożną.

-

J. Angielski

Zapisać notatkę w zeszycie:

Lesson

Topic:  Unit 7 – Meet the challenge!

 

Poznajemy nowy, 7 dział:

  1. W tym dziale nauczysz się słownictwa związanego ze sportem
  2. Nauczysz się mówić i opisywać zdarzenia z przeszłości (używając czasu Past Simple)
  3. Nauczysz się jak poprawnie używać czasowników nieregularnych (tabelka na końcu ćwiczeń)
  4. Zrozumiesz nagrania mówiące o sporcie i zasadach w nim obowiązujących.
  5. Napiszesz e-mail o ulubionym sporcie

Zapowiada się ciekawie! J

Słownictwo, które poznamy na dzisiejszej lekcji (zapisz je w zeszycie) pdr. Str.82

  • An  oar – wiosło
  • A rafting boat- ponton
  • A life jacket – kamizelka ratunkowa
  • A river- rzeka
  • Rocks- kamienie, skały

 

  1. Zacznijmy od zadania 4/77 (powtórzenie wiadomości z poprzedniego działu, twierdzenia, przeczenia, pytania w czasie PAST SIMPLE)
  2. Następnie zrobimy zadanie 2/82 (nowe zasady odmiany czasowników)
  3. Zagraj w grę : https://wordwall.net/pl/resource/463455/angielski/past-simple-irregular-verbs-junior-explorer-part-1

-

WF

Kolejna gra

Zapraszam do zabawy

https://wordwall.net/pl/resource/1109509