Zadania dla Klasy V na 7 luty 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Zaimek, czyli ten, który lubi zastępować.
Cele lekcji:
- - rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy – zaimek i określa ich funkcje w tekście,
- - stosuje poprawne formy gramatyczne wyrazów odmiennych.
Przebieg lekcji:
- Zapoznaj się z informacjami o zaimku (podr. str. 174 - ramka).
- Wykonaj zad.: 1,2 i 3 ze str. 174 - 175 w podręczniku.
- Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze str. 86 – 87.
-
Matematyka
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Zapoznaj się z tematem na str. 151 – 152 w podręczniku.
Obejrzyj filmik i pod tematem zapisz przykłady prezentowane na filmiku:
https://pistacja.tv/film/mat00142-dodawanie-i-odejmowanie-pisemne-ulamkow-dziesietnych
-
Godzina wychowawcza
Temat: Bezpiecznie i odpowiedzialnie- ferie zimowe.
-
Język kaszubski
Temat: Co to są pùrcle?
Zapoznaj się z artykułem dotyczącym pùrcli-https://www.gov.pl/web/rolnictwo/purcle-kaszubskie-paczki
Wysłuchaj Radia Kaszëbë i zapisz przepis na kaszubskie pùrcle http://radiokaszebe.pl/zdradzamy-przepis-na-kaszubskie-purcle/
-
Wychowanie fizyczne
https://www.youtube.com/watch?v=6g9Jgqwvwj4
-
Język angielski
Topic: Unit review, 4.
- Wykonujemy zadanie 4/50 ćw.
- Zadanie 10/51 ćw.
- W zamian za sprawdzian uczniowie wykonują dwie strony zadań z powtórzenia 52,53 (zadania: 2, 3, 4, 6, 7, 8) TERMIN NA ODESŁANIE ZDJĘĆ WYKONANYCH ZADAŃ DO CZWARTKU 3.02.22r. Do godziny 17:00.
- Rozpoczynamy nowy rozdział 5- choroby i dolegliwości.
- Podręcznik strona 61. Zapoznaj się z zieloną tabelką. Przeczytaj historyjkę z lewej strony. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1, 3, 4/58.
-
Logopedia
Czytaj wierszyki zamieszczone niżej. Pamiętaj o starannej artykulacji wszystkich głosek. Wcześniej wykonaj kilka ćwiczeń warg i języka oraz ćwiczeń oddechowych.
Usprawniamy wargi:
-Zrób dzióbek z ust. Cmokaj.
-Naprzemiennie ustawiaj usta do dzióbka i rozciągaj je w uśmiechu. Możesz też wymawiać na zmianę samogłoski I – U – I – U.
-Nagryzaj dolną wargę górnymi zębami. Delikatnie masuj nimi wargę, tworząc buzię króliczka.
-Dmuchaj na brodę.
-Przytrzymaj dolną wargę zębami i mocno na nią dmuchnij tak, aby wypadła spomiędzy zębów.
-Naśladuj cmokanie rybki.
-Ułóż usta w kształt dzióbka i przesuwaj go naprzemiennie raz w prawo, a raz w lewą stronę.
-Parskaj wargami jak koń.
Usprawniamy język:
-„Kto ma dłuższy język?” – wysuwamy język na brodę.
-„Kto sięgnie wyżej?” – unosimy czubek języka w kierunku nosa.
-„Wahadełko zegara” – dotykamy czubkiem języka kącików warg (na przemian).
-„Oblizywanie warg” – oblizujemy wargi czubkiem języka (usta szeroko otwarte).
-„Młynek” – krążymy językiem w buzi w prawo i lewo (przy zamkniętych ustach).
-„Piłeczki” – zamykamy wargi i wypychamy językiem wewnętrzną stronę policzków.
-„Malowanie buzi” – język naśladuje ruchy malarza – maluje sufit (podniebienie) oraz ściany, czyli wewnętrzną stronę policzków.
-„Czyszczenie zębów” – „czyścimy” językiem zewnętrzną i wewnętrzną powierzchnię zębów.
Syczące wierszyki:
„Pan Sum”
Mówi nurek do suma: „Sumie! Co pan sum umie, tak w sumie?”
A sum nic- wąsem machnął i wodę dalej sunie.
Woła nurek do suma: „Panie Sumie!
Nic a nic pan nie umie, tak w sumie?”
A sum nic- tylko sunie i sunie...
Bo słów ludzkich nie rozumie.
Tylko sunie.
„Psotny Zenek”
Zenek ma gwizdek, dmucha z zapałem, swoim zabawkom robi tu zbiórkę.
Koza i zebra są pod regałem, znalazły rózgę, zegar pod biurkiem,
zapałki w zamku, lizaka w zupie.
Oj, kto wymyślił te psoty głupie?
Bałagan robi ten mały Zenek.
Wielkie ma mama z Zenkiem zmartwienie.
„Zagubione [z]”
Gdzieś się „z” zawieruszyło, zabłąkało, zagubiło.
Może je koza zajada myśląc, że to sałata.
Może je zebra ukradła, szukając „z” z abecadła.
Może jest w zabawkach Zosi,
poszukajmy, Zosia prosi.
„Zapominalski”
Mój kolega Zbyś Kowalski
Strasznie jest zapominalski.
Zapomniał, gdzie schował złotówkę
I gdzie zegary mają wskazówkę.
Nie pamięta, gdzie kupował lizaki
I gdzie położył nowe mazaki.
Zapomniał, jak smakują pyzy
I o tym, że ma pójść do Izy.
Nie wie, gdzie rosną niezapominajki,
Nie pamięta, kto mu opowiadał bajki.
Zapomniał, kto zadawał zagadki
i jak się robi do książki zakładki.
Nie wie, po co ptaki wiją sobie gniazda
i dlaczego na niebie świeci złota gwiazda,
po co na zakrętach pojazdy zwalniają
i dlaczego kozy listki zjadają...
„Koza Zosi”
Młoda koza Zosi z zagrody zerkała, skakała,
beczała, bródką potrząsała i się wciąż zastanawiała,
jak zdobyć dwie główki kapusty by zapełnić brzuszek pusty.
„Placek Jacka”
Oto mały Jacek, co wypiekał placek.
Placek owocowy, z lukrem cytrynowym.
Słodki i pachnący, pulchny i gorący.
Placek dla Celiny, Wacka i Lucyny.
„Ulica cudów”
Na ulicy cudów Jacek widział ośmiornicę
i tańczącą baletnicę, pajacyka i kucyka co wesoło sobie bryka.
Spotkał groźną z ZOO lwicę i na miotle czarownicę.
„Janek - Grubasek”
Mieli koledzy rodzynek dzbanek, najwięcej zjadał grubasek Janek.
Bardzo jest wielki Janka apetyt, całe jedzenie znika niestety!
Bryndza, wędzonka, rodzynki, rydze.
Połknął i placek, i kukurydzę.
Gdy odwiedzają Janka koledzy, co widzą?
Janek nie łyka wiedzy.
-