Zadania dla Klasy V na 28 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Jak, gdzie, kiedy, czyli co słychać u Wiktora?

Cele lekcji:

  • - rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy – przysłówek i określa ich funkcje w tekście,
  • - poprawnie stopniuje przysłówki,
  • - pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni.

Przebieg lekcji:

  1. Zapoznaj się z tekstem na str. 167 w podręczniku i wyszukaj przysłówki.
  2. Na podstawie informacji z ramki (str.168) przypomnij sobie, co to są przysłówki , na jakie pytania odpowiadają, informacje przepisz do zeszytu.
  3. Wykonaj zad.: 1,2 i 3 ze str. 168 w podręczniku.

 -

Wychowanie fizyczne

https://www.youtube.com/watch?v=C2rgzNsPr6g

 -

Matematyka

Temat:  Zapisywanie ułamków dziesiętnych.

Zapoznaj się z tematem na str. 142 – 143 w podręczniku.

 W celu dokładnego zrozumienia jak zapisywać ułamek zwykły w postaci dziesiętnej proszę obejrzeć ten filmik: https://pistacja.tv/film/mat00128-zamiana-ulamkow-zwyklych-na-liczby-dziesietne?playlist=216

Jak zaznaczamy i odczytujemy na osi liczbowej ułamki dziesiętne pomogą lepiej zrozumieć filmiki:

https://pistacja.tv/film/mat00130-zaznaczanie-liczb-dziesietnych-na-osi-liczbowej?playlist=216

https://pistacja.tv/film/mat00131-odczytywanie-liczb-dziesietnych-zaznaczonych-na-osi-liczbowej?playlist=216

 -

Muzyka

https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/947047

 -

Język angielski

Topic: Going shopping.

  1. Podręcznik strona 52/53. Dialog, zadania pod dialogiem i z prawej strony część gramatyczna z konstrukcją HOW MUCH is/ are ? Zadanie 4/53
  2. Ćwiczenia: 1,2,3,4,8 /50, 51

-