Zadania dla Klasy V na 3 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: O „nie”, które zawsze trzyma na dystans i o trzech zdrajcach. Pisownia cząstki „nie” z czasownikami.

Cele lekcji:

- poznanie zasady pisowni „nie” z czasownikami,

- uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni.

Przebieg lekcji:

  1. Zapoznaj się z informacją w ramce i przepisz ją do zeszytu (podręcznik, str. 116).
  2. Wykonaj zad. 6 ze str. 116 z podręcznika.
  3. wykonaj zadania: 6, 7 i 8 ze str. 64 – 65 w ćwiczeniach.

 -

Matematyka

Temat: Konstruowanie trójkąta  o danych bokach.

Zapoznaj się z tematem na str. 121 – 122 w podręczniku.

Obejrzyj filmik, który pozwoli lepiej zrozumieć temat: https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373

Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 122 w podręczniku.

 -

Godzina wychowawcza

Temat: Przemoc domowa – jak reagować?

 -

Język kaszubski

Temat: Zwyczaje noworoczne na Kaszubach.

 Zapoznaj się tekstem https://lot-sercekaszub.pl/zwyczaje_kaszuby/ dotyczącym zwyczajów noworocznych.

 Opisz lub zilustruj jeden zwyczaj.

 -

Geografia

Temat: Krajobraz miejsko – przemysłowy Wyżyny Śląskiej.

Przebieg lekcji: podręcznik str. 59 – 63, zeszyt ćwiczeń ćw. 1 – 4 str. 37 – 38, https://www.youtube.com/watch?v=I7YTVOiGVZM

 -

Wychowanie fizyczne

https://www.youtube.com/watch?v=C6ZkdXsGbP0

 -

Język angielski

Topic: Present Continuous for the future arrangements.

  1. Otwórz podręcznik na stronie 41. Przeczytaj notatkę gramatyczną, a następnie list z prawej strony.
  2. Wykonaj zadanie 1/41 pdr.
  3. W domu 7/ 41 czas na wykonanie zadania do następnego poniedziałku (pisemnie w zeszycie)
  4. W ćwiczeniach zadania: 7,8,9/39

Za tydzień 10.01.22r. odbędzie się sprawdzian z działu 3.

Zagadnienia obowiązujące na test:

1) Nazwy produktów, przymiotniki opisujące jedzenie

2) Much, many, a lot of

3 )słownictwo z tematu o budowie kubków smakowych

4) Wyrażenia z dialogów (np. Jaki smak lodów lubisz? Ile płacę?…)

5) Would like / would like TO

6)  Present Continuous (plany na przyszłość) konstrukcja

-