Zadania dla Klasy V na 3 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: O „nie”, które zawsze trzyma na dystans i o trzech zdrajcach. Pisownia cząstki „nie” z czasownikami.
Cele lekcji:
- poznanie zasady pisowni „nie” z czasownikami,
- uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni.
Przebieg lekcji:
- Zapoznaj się z informacją w ramce i przepisz ją do zeszytu (podręcznik, str. 116).
- Wykonaj zad. 6 ze str. 116 z podręcznika.
- wykonaj zadania: 6, 7 i 8 ze str. 64 – 65 w ćwiczeniach.
-
Matematyka
Temat: Konstruowanie trójkąta o danych bokach.
Zapoznaj się z tematem na str. 121 – 122 w podręczniku.
Obejrzyj filmik, który pozwoli lepiej zrozumieć temat: https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373
Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 122 w podręczniku.
-
Godzina wychowawcza
Temat: Przemoc domowa – jak reagować?
-
Język kaszubski
Temat: Zwyczaje noworoczne na Kaszubach.
Zapoznaj się tekstem https://lot-sercekaszub.pl/zwyczaje_kaszuby/ dotyczącym zwyczajów noworocznych.
Opisz lub zilustruj jeden zwyczaj.
-
Geografia
Temat: Krajobraz miejsko – przemysłowy Wyżyny Śląskiej.
Przebieg lekcji: podręcznik str. 59 – 63, zeszyt ćwiczeń ćw. 1 – 4 str. 37 – 38, https://www.youtube.com/watch?v=I7YTVOiGVZM
-
Wychowanie fizyczne
https://www.youtube.com/watch?v=C6ZkdXsGbP0
-
Język angielski
Topic: Present Continuous for the future arrangements.
- Otwórz podręcznik na stronie 41. Przeczytaj notatkę gramatyczną, a następnie list z prawej strony.
- Wykonaj zadanie 1/41 pdr.
- W domu 7/ 41 czas na wykonanie zadania do następnego poniedziałku (pisemnie w zeszycie)
- W ćwiczeniach zadania: 7,8,9/39
Za tydzień 10.01.22r. odbędzie się sprawdzian z działu 3.
Zagadnienia obowiązujące na test:
1) Nazwy produktów, przymiotniki opisujące jedzenie
2) Much, many, a lot of
3 )słownictwo z tematu o budowie kubków smakowych
4) Wyrażenia z dialogów (np. Jaki smak lodów lubisz? Ile płacę?…)
5) Would like / would like TO
6) Present Continuous (plany na przyszłość) konstrukcja
-