Zadania dla Klasy V na 2 listopada 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Matematyka

Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków - rozwiązywanie zadań.

Korzystając z definicji poznanych na poprzedniej lekcji odnośnie skracania i rozszerzenia ułamków rozwiąż poniższe zadania.

Zadanie 3 strona 76

Zadanie 6,7 strona 77 w podręczniku

 

Język polski

Temat: Przypomnienie wiadomości o przymiotniku.

 Co uczeń powinien umieć:

 - rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy (rzeczownik, przymiotnik) i określa ich funkcje w tekście,

- rozpoznaje formy przypadków,liczby i rodzaju gramatycznego,

- stosuje poprawne formy gramatyczne wyrazów odmiennych.

Polecenie:

  1. Wykonaj zadanie 1, 2 ,3,4 ze str. 69,70,71
  2. Odmień przez przypadki przymiotnik kolorowa (jesień).

 

J. kaszubski

 Temat: Charakterystyczne budynki dla regionu kaszubskiego dawniej i dziś.

Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi kaszubskiej zabudowy:

https://magazynkaszuby.pl/atrakcje/swolowo-skansen-stolica-krainy-krate/

 Narysuj dowolny budynek.

 

J. angielski

Topic: Comparatives (Porównania, stopniowanie przymiotników w stopniu wyższym.)

  1. Przeczytaj notatkę na stronie 27 w podręczniku i zapoznaj się z zasadami stopniowania przymiotników krótkich i długich.
  2. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=PvwtlUsBfXs
  3. Wykonaj zadanie 6/27 pdr.
  4. W ćwiczeniach wykonaj zadania: 5,6,7,8 /25

PRZEPISZ NOTATKĘ DO ZESZYTU:

STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW W STOPNIU WYŻSZYM (COMPARATIVES)

  1. PRZYMIOTNIKI KRÓTKIE

HARD- HARDER

SOFT – SOFTER

HOT- HOTTER

COLD – COLDER

BIG – BIGGER

EASY- EASIER

  1. PRZYMIOTNIKI DŁUGIE

INTERESTING – MORE INTERESTING

DANGEROUS- MORE DANGEROUS

BEAUTIFUL – MORE BEAUTIFU

  1. WYJĄTKI

GOOD – BETTER

BAD – WORSE

 

J. angielski ( druga godzina)

Topic: TO BE – odmiana czasownika być. Powtórzenie.

  1. Przypomnij sobie odmianę czasownika być (to be ) w j. Angielskim:

I am

You are

He is

She is

It is

We are

You are

They are

 

2. Zagraj w grę, powtórzysz nazwy członków rodziny: https://wordwall.net/pl/resource/417762/angielski/family

3.Zagraj w grę, poćwiczysz użycie czasownika BYĆ (to be) w pytaniach: https://wordwall.net/pl/resource/5986755/angielski/questions-to-be

4. Zagraj w grę, powtórzysz przedstawianie informacji o sobie: https://wordwall.net/pl/resource/933780/angielski/introducing-yourself-question-and-answer

 5. ROZWIĄŻ ZADANIA:

-