Zadania dla Klasy V na 2 listopada 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Matematyka
Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków - rozwiązywanie zadań.
Korzystając z definicji poznanych na poprzedniej lekcji odnośnie skracania i rozszerzenia ułamków rozwiąż poniższe zadania.
Zadanie 3 strona 76
Zadanie 6,7 strona 77 w podręczniku
Język polski
Temat: Przypomnienie wiadomości o przymiotniku.
Co uczeń powinien umieć:
- rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy (rzeczownik, przymiotnik) i określa ich funkcje w tekście,
- rozpoznaje formy przypadków,liczby i rodzaju gramatycznego,
- stosuje poprawne formy gramatyczne wyrazów odmiennych.
Polecenie:
- Wykonaj zadanie 1, 2 ,3,4 ze str. 69,70,71
- Odmień przez przypadki przymiotnik kolorowa (jesień).
J. kaszubski
Temat: Charakterystyczne budynki dla regionu kaszubskiego dawniej i dziś.
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi kaszubskiej zabudowy:
https://magazynkaszuby.pl/atrakcje/swolowo-skansen-stolica-krainy-krate/
Narysuj dowolny budynek.
J. angielski
Topic: Comparatives (Porównania, stopniowanie przymiotników w stopniu wyższym.)
- Przeczytaj notatkę na stronie 27 w podręczniku i zapoznaj się z zasadami stopniowania przymiotników krótkich i długich.
- Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=PvwtlUsBfXs
- Wykonaj zadanie 6/27 pdr.
- W ćwiczeniach wykonaj zadania: 5,6,7,8 /25
PRZEPISZ NOTATKĘ DO ZESZYTU:
STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKÓW W STOPNIU WYŻSZYM (COMPARATIVES)
- PRZYMIOTNIKI KRÓTKIE
HARD- HARDER
SOFT – SOFTER
HOT- HOTTER
COLD – COLDER
BIG – BIGGER
EASY- EASIER
- PRZYMIOTNIKI DŁUGIE
INTERESTING – MORE INTERESTING
DANGEROUS- MORE DANGEROUS
BEAUTIFUL – MORE BEAUTIFU
- WYJĄTKI
GOOD – BETTER
BAD – WORSE
J. angielski ( druga godzina)
Topic: TO BE – odmiana czasownika być. Powtórzenie.
- Przypomnij sobie odmianę czasownika być (to be ) w j. Angielskim:
I am
You are
He is
She is
It is
We are
You are
They are
2. Zagraj w grę, powtórzysz nazwy członków rodziny: https://wordwall.net/pl/resource/417762/angielski/family
3.Zagraj w grę, poćwiczysz użycie czasownika BYĆ (to be) w pytaniach: https://wordwall.net/pl/resource/5986755/angielski/questions-to-be
4. Zagraj w grę, powtórzysz przedstawianie informacji o sobie: https://wordwall.net/pl/resource/933780/angielski/introducing-yourself-question-and-answer
5. ROZWIĄŻ ZADANIA:
- https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_to_be/Am,_is,_are_tz17515ip
- https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_to_be/AM-IS-ARE_and_PERSONAL_PROMOUNS_xq1477859xg
-