Zadania dla Klasy V 1 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
WHIK
Temat: Pomorze w czasie zaborów .
https://www.gdansk.uw.gov.pl/historia/dzieje-wojewodztwa-pomorskiego
Przed ludnością kaszubską w połowie XIX w. były trzy możliwe drogi do wyboru:
1) ulec germanizacji,
2) związać się z polskim ruchem narodowym ( polonizacja) - Hieronim Derdowski
3) szukać oparcia we własnej tradycji, co mogłoby ostatecznie doprowadzić do wykrystalizowania się narodu kaszubskiego F. Ceynowa, A. Majkowski
-
Informatyka
Temat: Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji.
Zapoznaj się z tematem na str. 87 – 89 w podręczniku.
Podczas lekcji obejrzymy filmik o podanym temacie
-
J.kaszubski
Temat: Wypoczynek zimą- zëmòwé jigre
Co można robić zimą? wykonaj zadanie , zapamiętaj nowe słowa.
https://learningapps.org/16993189
Temat: Zachowanie sie w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej.
Czym jeździmy?-wykonaj zadanie, zapamiętaj nowe słowa.
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12402081
Jak należy zachować się w środkach komunikacji?- dyskusja.
Narysuj dowolny pojazd, zapisz jego kaszubską nazwę.
-
J.polski
Temat: Charakterystyka pana Tomasza.
Napisz charakterystykę pana Tomasza.Temat pracy zostanie podany podczas lekcji.
Przygotuj kartkę formatu A4.
Wykorzystaj plan zapisany na poprzedniej lekcji.
Pamiętaj o trójdzielnej budowie swojej pracy.
-
Matematyka
TEMAT: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...
Uczeń:
- dzieli ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych);
- czyta ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe;
- wykonuje wstępne czynności ułatwiające rozwiązanie zadania, w tym rysunek pomocniczy lub wygodne dla niego zapisanie informacji i danych z treści zadania;
- dostrzega zależności między podanymi informacjami;
- do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody;
- weryfikuje wynik zadania tekstowego, oceniając sensowność rozwiązania np. poprzez szacowanie, sprawdzanie wszystkich warunków zadania, ocenianie rzędu wielkości otrzymanego wyniku.
Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 157.
Następnie wykonaj zadania 1, 2 strona 157 oraz 3, 5 strona 158 podręcznik.
Zadanie domowe: 1, 2, 3, 4 strona 78 zeszyt ćwiczeń.
-
J.angielski
ROZPOCZYNAMY NOWY DZIAŁ 6
Lesson
Topic: Past simple (regular verbs – affirmative)
- Otwieramy podręczniki na stronie 73 i czytamy UWAŻNIE tabelkę z gramatyką.
- Wzór na zdanie twierdzące w czasie past simple:
OSOBA + CZASOWNIK Z KOŃCÓWKĄ -ED + RESZTA ZDANIA
Np. I played guitar yesterday.
He tried this soup yesterday.
She watched this film two days ago.
- Czytamy zieloną tabelkę z tej samej strony.
- Wykonujemy zadania 4, 5, 8/73
W DOMU:
1) Przeczytaj informację o czasie PAST SIMPLE z końca ćwiczeń 6a, 6b / 128
2) Wykonaj zadania 3,4/70 ćw.
3) Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=QlZXd-m6Pdw , https://www.youtube.com/watch?v=ZWZ6cNq6bEY&t=7s , SONG: https://www.youtube.com/watch?v=0b4rsDuzThE
-
Technika
Temat: Pismo techniczne.
Przebieg zajęć: podręcznik str. 51 – 52.
Zapoznaj się z materiałem filmowym: https://www.youtube.com/watch?v=q9StxQrWXMs
Uzupełnij kartę pracy
-