Zadania dla Klasy V 1 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

WHIK

Temat: Pomorze w czasie zaborów .

https://www.gdansk.uw.gov.pl/historia/dzieje-wojewodztwa-pomorskiego

Przed ludnością kaszubską w połowie XIX w. były trzy możliwe drogi do wyboru:

 1) ulec germanizacji,

2) związać się z polskim ruchem narodowym ( polonizacja)  - Hieronim Derdowski

3) szukać oparcia we własnej tradycji, co mogłoby ostatecznie doprowadzić do wykrystalizowania się narodu kaszubskiego  F. Ceynowa, A. Majkowski

-            

Informatyka

Temat:  Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji.

Zapoznaj się z tematem na str. 87 – 89 w podręczniku.

Podczas lekcji obejrzymy filmik o podanym temacie

 -

J.kaszubski 

Temat: Wypoczynek zimą- zëmòwé jigre

  Co można robić zimą? wykonaj zadanie , zapamiętaj nowe słowa.

https://learningapps.org/16993189

 Temat: Zachowanie sie w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej.

 Czym jeździmy?-wykonaj zadanie, zapamiętaj nowe słowa.

 Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12402081

 Jak należy zachować się w środkach komunikacji?- dyskusja.

  Narysuj dowolny pojazd, zapisz jego kaszubską nazwę.

 -

J.polski

Temat: Charakterystyka pana Tomasza.

Napisz charakterystykę pana Tomasza.Temat pracy zostanie podany podczas lekcji.

  Przygotuj kartkę formatu A4.

Wykorzystaj plan zapisany na poprzedniej lekcji.

Pamiętaj o trójdzielnej budowie swojej pracy.

 -

Matematyka

TEMAT: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Uczeń:

- dzieli ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych);

- czyta ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe;

- wykonuje wstępne czynności ułatwiające rozwiązanie zadania, w tym rysunek pomocniczy lub wygodne dla niego zapisanie informacji i danych z treści zadania;

- dostrzega zależności między podanymi informacjami;

- do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody;

- weryfikuje wynik zadania tekstowego, oceniając sensowność rozwiązania np. poprzez szacowanie, sprawdzanie wszystkich warunków zadania, ocenianie rzędu wielkości otrzymanego wyniku.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 157.

Następnie wykonaj zadania 1, 2 strona 157 oraz 3, 5 strona 158 podręcznik.

Zadanie domowe: 1, 2, 3, 4 strona 78 zeszyt ćwiczeń.

 -

J.angielski

ROZPOCZYNAMY NOWY DZIAŁ 6

Lesson

Topic: Past simple (regular verbs – affirmative)

  1. Otwieramy podręczniki na stronie 73 i czytamy UWAŻNIE tabelkę z gramatyką.
  2. Wzór na zdanie twierdzące w czasie past simple:

OSOBA + CZASOWNIK Z KOŃCÓWKĄ -ED + RESZTA ZDANIA

Np. I played guitar yesterday.

 He tried this soup yesterday.

 She watched this film two days ago.

  1. Czytamy zieloną tabelkę z tej samej strony.
  2. Wykonujemy zadania 4, 5, 8/73

W DOMU:

1) Przeczytaj informację o czasie PAST SIMPLE  z końca ćwiczeń 6a, 6b / 128

2) Wykonaj zadania 3,4/70 ćw.

3) Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=QlZXd-m6Pdw , https://www.youtube.com/watch?v=ZWZ6cNq6bEY&t=7s , SONG: https://www.youtube.com/watch?v=0b4rsDuzThE

-

Technika

Temat: Pismo techniczne.

Przebieg zajęć: podręcznik str. 51 – 52.

Zapoznaj się z materiałem filmowym: https://www.youtube.com/watch?v=q9StxQrWXMs

Uzupełnij kartę pracy

-