Zadania dla Klasy V na 16 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Technika
TEMAT:
Cenny surowiec drewno.
Zapoznaj się z tematem lekcji: podręcznik str. 22-27. Następnie uzupełnij kartę pracy.
W wolnej chwili zapoznaj się z filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=0R42M7T6Cyk
-
J.angielski
Zaczynamy dział 3
Lesson
Topic: How does it taste?- Jak to smakuje?
Otwórz podręcznik na stronie 34/35 i przeczytaj wyrazy z żółtych tabelek. Przepisz i przetłumacz te wyrazy, których znaczenia nie znasz.
Otwórz podręcznik na stronie 37 i zwróć uwagę na wyrazy w zielonej tabelce, przeczytaj je i sprawdź tłumaczenie w słowniczku.
Zastanów się, które z tych produktów możesz policzyć, a które nie? (czyli które są policzalne – countable, a które niepoliczalne- uncountable)
Narysuj tabelkę i wypisz, które z produktów z stron 34/37 są policzalne, a które nie?
COUNTABLE |
UNCOUNTABLE |
APPLE PLUM SAUSAGE … |
MILK WATER SUGAR … |
W ćwiczeniach wykonaj zadanie 3/34
W domu zagraj w gry online : PO UKOŃCZENIU KAŻDEJ GRY DOPISZ DO TABELKI U GÓRY PRODUKTY , KTÓRE SĄ POLICZALNE I NIEPOLICZALNE.
- https://wordwall.net/pl/resource/475022/angielski/countable-uncountable-nouns
- https://wordwall.net/pl/resource/236975/angielski/countable-uncountable-nouns
- NAJWAŻNIEJSZA GRA, ALE ZAGRAJ W NIĄ NA KONIEC. https://wordwall.net/pl/resource/5126806/angielski/countable-uncountable-nouns-test
ZDJĘCIE PRZEDSTAWIAJĄCE PRODUKTY POLICZALNE I NIEPOLICZALNE (MOŻNA WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ) : https://pl.pinterest.com/pin/185421709633416216/
Filmik na utrwalenie dzisiejszej lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=1SbJ1B1MTQg&t=10s
-
J.polski
Temat: Pamięciowa recytacja wiersza "Dwa wiatry"- konkurs.
Przypomnij sobie pojęcia: autor, bohater wiersza, podmiot liryczny, środki stylistyczne.Wykonaj zadania: 1, str.41; 1, str.122
Przygotuj pamięciową recytację wiersza.Weź pod uwagę poniższe wskazówki
Recytacja to sztuka przekazywania słuchaczom utworu literackiego. Jest ona nie tylko ćwiczeniem pamięci, lecz wzbogaca także język i styl recytującego, uczy poprawnej wymowy i kształci smak estetyczny. Recytujący powinien zdawać sobie sprawę z tego, że przekazuje myśli i uczucia konkretnego autora. Nie można przedstawić właściwej interpretacji bez zrozumienia treści utworu. Kiedy już recytator wie, co mówi, należy popracować nad sposobem mówienia. Pamiętać należy o takich podstawowych zasadach, jak: wyraźne wymawianie, prawidłowy oddech, poprawne frazowanie, właściwa intonacja, logiczne akcentowanie. U podstaw recytacji leży właściwa wymowa wyrazów, polegająca na dokładnej i starannej artykulacji wszystkich elementów wyrazu. Oprócz powyższych elementów bardzo ważną rolę odgrywa sztuka prezentacji. Widz staje się partnerem recytatora, z którym należy nawiązać kontakt.
Zaprezentuj recytację.
-
Matematyka
Temat: dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach
To powinieneś umieć:
- posługujesz się pojęciem ułamka właściwego i niewłaściwego
- potrafisz zapisywać i rozróżniać ułamki właściwe i niewłaściwe
- dodajesz i odejmujesz ułamki o różnych mianownikach
- analizujesz zadania tekstowe
- wyłączasz całości z ułamka niewłaściwego
Potrzebne informacje zdobędziesz w podręczniku szkolnym str.85-87
Zadanie do wykonania: zadanie 3 strona 86 (podręcznik )
Dla uczniów z dostosowaniami:
Zadanie 2 strona 85(podręcznik )
-
J. kaszubski
Temat: Przypomnienie części ciała.
Przypomnij sobie kaszubskie nazwy części ciała.
Wykonaj zadania: https://learningapps.org/4185297
https://learningapps.org/4185201
Opisz siebie, wykorzystując poznane słownictwo.
-
whik
-
Informatyka
Informatyka kl. 5 - 16.11.2020
Temat: W poszukiwaniu skarbu. Jak przejść przez labirynt?
Uczeń: - buduje proste skrypty poruszające postacią,
- zmienia wygląd i nazwę postaci oraz jej rozmiar i tło w programie Scratch,
- korzysta z edytora tła do tworzenia i modyfikowania własnych plansz gry.
Zapoznaj się z tematem w podręczniku na str. 40 -48.
Wykonaj zad. 2 lub 3 do wyboru str. 48 w podręczniku
-