Zadania dla Klasy V na 16 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Technika 

TEMAT:

Cenny surowiec drewno.

Zapoznaj się z tematem lekcji: podręcznik str. 22-27. Następnie uzupełnij kartę pracy.

W wolnej chwili zapoznaj się z filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=0R42M7T6Cyk

 -

J.angielski

Zaczynamy dział 3

Lesson

Topic: How does it taste?- Jak to smakuje?

Otwórz podręcznik na stronie 34/35 i przeczytaj wyrazy z żółtych tabelek. Przepisz i przetłumacz te wyrazy, których znaczenia nie znasz.

Otwórz podręcznik na stronie 37 i zwróć uwagę na wyrazy w zielonej tabelce, przeczytaj je i sprawdź tłumaczenie w słowniczku.

Zastanów się, które z tych produktów możesz policzyć, a które nie? (czyli które są policzalne – countable, a które niepoliczalne- uncountable)

Narysuj tabelkę i wypisz, które z produktów z stron 34/37 są policzalne, a które nie?

COUNTABLE

UNCOUNTABLE

APPLE

PLUM

SAUSAGE

MILK

WATER

SUGAR

W ćwiczeniach wykonaj zadanie 3/34

W domu zagraj w gry online :  PO UKOŃCZENIU KAŻDEJ GRY DOPISZ DO TABELKI U GÓRY PRODUKTY , KTÓRE SĄ POLICZALNE I NIEPOLICZALNE.

ZDJĘCIE PRZEDSTAWIAJĄCE PRODUKTY POLICZALNE I NIEPOLICZALNE (MOŻNA WYDRUKOWAĆ I WKLEIĆ) : https://pl.pinterest.com/pin/185421709633416216/

Filmik na utrwalenie dzisiejszej lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=1SbJ1B1MTQg&t=10s

-

J.polski

Temat: Pamięciowa recytacja wiersza "Dwa wiatry"- konkurs.

Przypomnij sobie pojęcia: autor, bohater wiersza, podmiot liryczny, środki stylistyczne.Wykonaj zadania: 1, str.41; 1, str.122

Przygotuj pamięciową recytację wiersza.Weź pod uwagę poniższe wskazówki

  Recytacja to sztuka przekazywania słuchaczom utworu literackiego. Jest ona nie tylko ćwiczeniem pamięci, lecz wzbogaca także język i styl recytującego, uczy poprawnej wymowy i kształci smak estetyczny.  Recytujący powinien zdawać sobie sprawę z tego, że przekazuje myśli i uczucia konkretnego autora. Nie można przedstawić właściwej interpretacji bez zrozumienia treści utworu. Kiedy już recytator wie, co mówi, należy popracować nad sposobem mówienia. Pamiętać należy o takich podstawowych zasadach, jak: wyraźne wymawianie, prawidłowy oddech, poprawne frazowanie, właściwa intonacja, logiczne akcentowanie. U podstaw recytacji leży właściwa wymowa wyrazów, polegająca na dokładnej i starannej artykulacji wszystkich elementów wyrazu. Oprócz powyższych elementów bardzo ważną rolę odgrywa sztuka prezentacji. Widz staje się partnerem recytatora, z którym należy nawiązać kontakt.

Zaprezentuj recytację.

 -

Matematyka 

Temat: dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach

To powinieneś umieć:

  • posługujesz się pojęciem ułamka właściwego i niewłaściwego
  • potrafisz zapisywać i rozróżniać ułamki właściwe i niewłaściwe
  • dodajesz i odejmujesz ułamki o różnych mianownikach
  • analizujesz zadania tekstowe
  • wyłączasz całości z ułamka niewłaściwego

 

Potrzebne informacje zdobędziesz w podręczniku szkolnym str.85-87

Zadanie do wykonania:  zadanie  3 strona 86  (podręcznik )

Dla uczniów z dostosowaniami:

Zadanie 2 strona 85(podręcznik )

 -

J. kaszubski

Temat: Przypomnienie części ciała.

Przypomnij sobie kaszubskie  nazwy części ciała.

 Wykonaj zadania: https://learningapps.org/4185297

https://learningapps.org/4185201

 Opisz siebie, wykorzystując poznane słownictwo.

-

whik

-

Informatyka

Informatyka kl. 5  - 16.11.2020

Temat: W poszukiwaniu skarbu. Jak przejść przez labirynt?

Uczeń:  - buduje proste skrypty poruszające postacią,

-  zmienia wygląd i nazwę postaci oraz jej rozmiar i tło w programie Scratch,

- korzysta z edytora tła do tworzenia i modyfikowania własnych plansz gry.

Zapoznaj się z tematem w podręczniku na str. 40 -48.

Wykonaj zad. 2 lub 3 do wyboru str. 48 w podręczniku

-