Zadania dla Klasy IV na 24 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 4.55

Temat: Oznajmiam, pytam i rozkazuję – utrwalenie wiadomości  o wypowiedzeniu.

ćwiczenia s. 89.

  1. Przeczytaj fragment japońskiej baśni i podkreśl po jednym przykładzie wypowiedzenia: oznajmującego, pytającego i rozkazującego. Patrz ćw.s.89.Szczęśliwa słomka.
  2. Zadaj pięć pytań dotyczących tekstu. Możesz je rozpocząć wybranymi sformułowaniami z ćw. 2 s. 90.
  3. Przekształć zdania rozkazujące w oznajmujące według wzoru, a dowiesz się, co się dalej działo z bohaterami baśni. Patrz ćw. s. 90. ćw. 4.

Przykład

  • Obudź się, młodzieńcze.
  • Młodzieniec się obudził.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci  trudności. Powodzenia!

-

WDŻ

-

HISTORIA

TEMAT: „Solidarność” i jej bohaterowie.

Cele:

  1. Uczniowie znają najważniejsze postaci związane z powstaniem „Solidarności”.
  2. Uczniowie rozumieją znaczenie powstania „Solidarności” dla upadku komunizmu w Polsce.
  3. Uczniowie potrafią wyjaśnić czym był „Okrągły Stół”.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif

-

Religia
Temat: Powtórzenie rozdziału IV.
Przypomnij sobie zagadnienia poruszane w czwartym rozdziale. Następnie spróbuj wykonać zadania z str. 92 (w podręczniku). 
-
Wf
Film na temat naszych Orłów:

-