Zadania dla Klasy IV na 24 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Karta pracy 4.55
Temat: Oznajmiam, pytam i rozkazuję – utrwalenie wiadomości o wypowiedzeniu.
ćwiczenia s. 89.
- Przeczytaj fragment japońskiej baśni i podkreśl po jednym przykładzie wypowiedzenia: oznajmującego, pytającego i rozkazującego. Patrz ćw.s.89.Szczęśliwa słomka.
- Zadaj pięć pytań dotyczących tekstu. Możesz je rozpocząć wybranymi sformułowaniami z ćw. 2 s. 90.
- Przekształć zdania rozkazujące w oznajmujące według wzoru, a dowiesz się, co się dalej działo z bohaterami baśni. Patrz ćw. s. 90. ćw. 4.
Przykład
- Obudź się, młodzieńcze.
- Młodzieniec się obudził.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci trudności. Powodzenia!
-
WDŻ
-
HISTORIA
TEMAT: „Solidarność” i jej bohaterowie.
Cele:
- Uczniowie znają najważniejsze postaci związane z powstaniem „Solidarności”.
- Uczniowie rozumieją znaczenie powstania „Solidarności” dla upadku komunizmu w Polsce.
- Uczniowie potrafią wyjaśnić czym był „Okrągły Stół”.
Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/DX9vQEMif
-
Przypomnij sobie zagadnienia poruszane w czwartym rozdziale. Następnie spróbuj wykonać zadania z str. 92 (w podręczniku).
-