Zadania dla Klasy IV na 20 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

TECHNIKA

Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek. To umiem - Podsumowanie

Uczeń:

  • wymienia składniki odżywcze znajdujące się w pożywieniu,
  • dzieli składniki odżywcze na budulcowe, energetyczne i regulujące,
  • wymienia produkty żywnościowe, w których znajdują się białka, cukry, tłuszcze, witaminy i składniki mineralne,
  • określa zapotrzebowanie energetyczne właściwe dla wieku, płci oraz charakteru wykonywanych zajęć,
  • komponuje pełnowartościowy zestaw obiadowy o określonej wartości energetycznej,
  • wyjaśnia, dlaczego pożywienie powinno być zróżnicowane,
  • opisuje piramidę zdrowego żywienia i wyjaśnia, dlaczego produkty żywnościowe zostały ułożone w piramidzie w określony sposób,
  • wyjaśnia znaczenie ruchu w piramidzie zdrowego żywienia.

Polecenie:

Przypomnij sobie informacje z ostatnich lekcji.

Przygotuj jeden dowolny, zdrowy posiłek.

-

HISTORIA

TEMAT: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.

Cele:

  1. Uczniowie rozumieją znaczenie odzyskania przez Polskę dostepu do Morza Bałtyckiego.
  2. Uczniowie przedstawiają zasługi Eugeniusza Kwaitkowskiego dla rozwoju gospodarczego II Rzeczpospolitej.
  3. Uczniowie wyjaśniają czym był COP.

Przebieg Lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=K7iEvK4IoUE https://epodreczniki.pl/a/budowa-gdyni-i-inne-osiagniecia-gospodarcze-ii-rp/Dv9sPTZq4

-

Język polski

Karta pracy 4.36

Temat: Jak Zielony Kapturek uniknęła losu Czerwonego Kapturka?

Podręcznik s. 323.

  1. Przeczytaj samodzielnie fragment słuchowiska pt. „Zielony Kapturek”.  Patrz p.s.323.
  2. Następnie odpowiedz na pytania .

a) Dlaczego Zielony Kapturek pytała wilka tylko o duże oczy i uszy?

b) Z jakiego powodu wilk uciekł?

3. Przygotuj się do głośnego czytania tekstu. Zwróć uwagę na sposób wypowiadania się bohaterów.

4. Zadanie dla chętnych. Napisz scenkę, w której przedstawisz inną sytuację, dzięki której Zielony Kapturek uniknie losu Czerwonego Kapturka.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci  trudności. Powodzenia!

-

Religia
Temat: Na rozstaju dróg — przydrożne krzyże i kapliczki. 
Przeczytaj w podręczniku temat 55 (str. 128 - 129), następnie wykonaj zadanie 4 w zeszycie ćwiczeń.   

-

WF

-