Zadania dla Klasy IV na 20 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
TECHNIKA
Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek. To umiem - Podsumowanie
Uczeń:
- wymienia składniki odżywcze znajdujące się w pożywieniu,
- dzieli składniki odżywcze na budulcowe, energetyczne i regulujące,
- wymienia produkty żywnościowe, w których znajdują się białka, cukry, tłuszcze, witaminy i składniki mineralne,
- określa zapotrzebowanie energetyczne właściwe dla wieku, płci oraz charakteru wykonywanych zajęć,
- komponuje pełnowartościowy zestaw obiadowy o określonej wartości energetycznej,
- wyjaśnia, dlaczego pożywienie powinno być zróżnicowane,
- opisuje piramidę zdrowego żywienia i wyjaśnia, dlaczego produkty żywnościowe zostały ułożone w piramidzie w określony sposób,
- wyjaśnia znaczenie ruchu w piramidzie zdrowego żywienia.
Polecenie:
Przypomnij sobie informacje z ostatnich lekcji.
Przygotuj jeden dowolny, zdrowy posiłek.
-
HISTORIA
TEMAT: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.
Cele:
- Uczniowie rozumieją znaczenie odzyskania przez Polskę dostepu do Morza Bałtyckiego.
- Uczniowie przedstawiają zasługi Eugeniusza Kwaitkowskiego dla rozwoju gospodarczego II Rzeczpospolitej.
- Uczniowie wyjaśniają czym był COP.
Przebieg Lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=K7iEvK4IoUE https://epodreczniki.pl/a/budowa-gdyni-i-inne-osiagniecia-gospodarcze-ii-rp/Dv9sPTZq4
-
Język polski
Karta pracy 4.36
Temat: Jak Zielony Kapturek uniknęła losu Czerwonego Kapturka?
Podręcznik s. 323.
- Przeczytaj samodzielnie fragment słuchowiska pt. „Zielony Kapturek”. Patrz p.s.323.
- Następnie odpowiedz na pytania .
a) Dlaczego Zielony Kapturek pytała wilka tylko o duże oczy i uszy?
b) Z jakiego powodu wilk uciekł?
3. Przygotuj się do głośnego czytania tekstu. Zwróć uwagę na sposób wypowiadania się bohaterów.
4. Zadanie dla chętnych. Napisz scenkę, w której przedstawisz inną sytuację, dzięki której Zielony Kapturek uniknie losu Czerwonego Kapturka.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci trudności. Powodzenia!
-
-
WF
-