Zadania dla Klasy IV na 7 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 4.27.

Temat: Opowiadamy legendę o toruńskich piernikach.

Podręcznik s. 289.

  1. Sprawdź na mapie, gdzie leży Toruń. Czy wiesz z czego słynie to miasto? Patrz mapa w podręczniku s. 265.
  2. Przeczytaj samodzielnie fragment utworu Nikoli Kucharskiej pt.”Legenda o piernikach toruńskich”. s. 291.
  3. Odpowiedz ustnie  na umieszczone poniżej pytania.
  • Gdzie rozgrywają się wydarzenia, o których przeczytałeś?
  • Wymień bohaterów legendy.
  • Jakie plany wobec córki miał cukiernik Bartłomiej?
  • Kogo kochała Róża?
  • Komu pomógł piekarczyk Bogumił?
  • W jaki sposób królowa- pszczół okazała swoją wdzięczność?
  1. Uporządkuj wydarzenia  legendy według kolejności. Zapisz plan               w zeszycie.
  • Zgoda na ślub Bogumiła i Róży.
  • Plany cukiernika Bartłomieja względem córki.
  • Smutek piekarczyka Bogumiła.
  • Uratowanie pszczoły.
  • Poznanie przepisu na miodopierniki.
  • Przyjazd króla do Torunia.
  • Poczęstunek cukiernika Bartłomieja.
  1. Opowiedz legendę o piernikach toruńskich według planu.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie  ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności.

 Powodzenia

-

J. Angielski

Lesson

Topic:  The answer to the puzzle.

1,2,5,6/96,97 pdr.

1,2,3,4,5/94,95 ćw.

 

Homework/praca domowa: 4,6/95

Song: https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo

https://www.youtube.com/watch?v=6MGRkUlFZws

-

Religia
Temat: Więzienna cela — moc modlitwy.
Przeczytaj w podręczniku temat 52, następnie wykonaj zadanie 2 w zeszycie ćwiczeń. 

-

J. kaszubski 

Zymkòwé roscënë i kwiôtczi-wiosenne rośliny i kwiaty

Wykonaj zadanie, zapamiętaj nowe słowa:  https://learningapps.org/11507352

-

Przyroda

Temat: Czy wszystkie skały są twarde?

To powinieneś umieć:

  • znasz pojęcie skała, minerał, gleba, próchnica
  • potrafisz dokonać podziału skał ze względu na ich cechy
  • opisujesz cech charakterystyczne skał litych, zwięzłych i luźnych
  • wymieniasz rodzaje skał litych, zwięzłych i luźnych
  • wiesz jak powstaje gleba
  • potrafisz opisać znaczenie gleby dla człowiek, zwierząt i roślin

Potrzebne informacje zdobędziesz: w podręczniku, na stronie 144 – 146.

Koniecznie obejrzyj filmiki umieszczone pod linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=9Cz8XeltTRI

https://www.youtube.com/watch?v=OUFtMWi6MnY

Zadanie do wykonania:

Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 strona 90 - 91 (zeszyt ćwiczeń)

-

Matematyka

 Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych - długości

To powinieneś umieć:

  • posługujesz się jednostkami długości
  • potrafisz zamienić wyrażenie dwumianowe na ułamek dziesiętny i odwrotnie
  • czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
  • dostrzegasz zależności między podanymi informacjami

potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 186-188)

Obejrzyj filmik umieszczony pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=j6zD5biuNIc  lub

https://www.youtube.com/watch?v=kVvWpFMTxH0

 

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1, 2, 3 str. 75-76

Dla uczniów z dostosowaniami:  zad 1i 2 strona 75 (zeszyt ćwiczeń)

-