Zadania dla Klasy IV na 7 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Karta pracy 4.27.
Temat: Opowiadamy legendę o toruńskich piernikach.
Podręcznik s. 289.
- Sprawdź na mapie, gdzie leży Toruń. Czy wiesz z czego słynie to miasto? Patrz mapa w podręczniku s. 265.
- Przeczytaj samodzielnie fragment utworu Nikoli Kucharskiej pt.”Legenda o piernikach toruńskich”. s. 291.
- Odpowiedz ustnie na umieszczone poniżej pytania.
- Gdzie rozgrywają się wydarzenia, o których przeczytałeś?
- Wymień bohaterów legendy.
- Jakie plany wobec córki miał cukiernik Bartłomiej?
- Kogo kochała Róża?
- Komu pomógł piekarczyk Bogumił?
- W jaki sposób królowa- pszczół okazała swoją wdzięczność?
- Uporządkuj wydarzenia legendy według kolejności. Zapisz plan w zeszycie.
- Zgoda na ślub Bogumiła i Róży.
- Plany cukiernika Bartłomieja względem córki.
- Smutek piekarczyka Bogumiła.
- Uratowanie pszczoły.
- Poznanie przepisu na miodopierniki.
- Przyjazd króla do Torunia.
- Poczęstunek cukiernika Bartłomieja.
- Opowiedz legendę o piernikach toruńskich według planu.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności.
Powodzenia
-
J. Angielski
Lesson
Topic: The answer to the puzzle.
1,2,5,6/96,97 pdr.
1,2,3,4,5/94,95 ćw.
Homework/praca domowa: 4,6/95
Song: https://www.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo
https://www.youtube.com/watch?v=6MGRkUlFZws
-
Przeczytaj w podręczniku temat 52, następnie wykonaj zadanie 2 w zeszycie ćwiczeń.
-
Zymkòwé roscënë i kwiôtczi-wiosenne rośliny i kwiaty
-
Przyroda
Temat: Czy wszystkie skały są twarde?
To powinieneś umieć:
- znasz pojęcie skała, minerał, gleba, próchnica
- potrafisz dokonać podziału skał ze względu na ich cechy
- opisujesz cech charakterystyczne skał litych, zwięzłych i luźnych
- wymieniasz rodzaje skał litych, zwięzłych i luźnych
- wiesz jak powstaje gleba
- potrafisz opisać znaczenie gleby dla człowiek, zwierząt i roślin
Potrzebne informacje zdobędziesz: w podręczniku, na stronie 144 – 146.
Koniecznie obejrzyj filmiki umieszczone pod linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=9Cz8XeltTRI
https://www.youtube.com/watch?v=OUFtMWi6MnY
Zadanie do wykonania:
Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 strona 90 - 91 (zeszyt ćwiczeń)
-
Matematyka
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych - długości
To powinieneś umieć:
- posługujesz się jednostkami długości
- potrafisz zamienić wyrażenie dwumianowe na ułamek dziesiętny i odwrotnie
- czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
- dostrzegasz zależności między podanymi informacjami
potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 186-188)
Obejrzyj filmik umieszczony pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=j6zD5biuNIc lub
https://www.youtube.com/watch?v=kVvWpFMTxH0
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1, 2, 3 str. 75-76
Dla uczniów z dostosowaniami: zad 1i 2 strona 75 (zeszyt ćwiczeń)
-