Zadania dla Klasy IV na 15 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Technika
Temat: W podróży – przewodnik turystyczny.
Uczeń:
- tłumaczy, jak dbać o bezpieczeństwo w czasie podróży środkami komunikacji publicznej;
- odnajduje w odpowiednich źródłach ważne informacje dla podróżujących;
- odczytuje i projektuje piktogramy;
- objaśnia zasady korzystania z rozkładu jazdy pociągów;
- potrafi zaplanować podróż komunikacją publiczną.
Proszę o zapoznanie się z tematu z podręcznika str.73, następnie przygotowanie materiałów do ,,przewodnika turystycznego”.
-
Język polski
Karta pracy 4.13
Temat: Uczymy się udzielać informacji w razie zagrożenia.
Podręcznik s. 245
- Obejrzyj ilustracje, które znajdują się w podręczniku na str. 245
- Nazwij sytuacje, w których uczestniczą bohaterowie. (Nie przepisuj uzasadnień do zeszytu!)
Scena 1. Zabawa na zniszczonej huśtawce.
Dlaczego może to być niebezpieczne? …………………………………………
Scena 2. Zabawa z obcym psem.
Dlaczego może to być niebezpieczne ?…………………………………………..
Scena 3.Palenie ogniska.
Dlaczego może to być niebezpieczne? …………………………………………..
Scena 4. Rozmowa z nieznajomym.
Dlaczego może to być niebezpieczne?…………………………………………………
Zabawa na podwórku może się stać niebezpieczna, nie tylko dla samych bawiących się, ale także dla innych osób!
- Zapisz w zeszycie najważniejsze rady i wskazówki dotyczące bezpieczeństwa w czasie zabawy na podwórku ( uzupełnij tekst, który znajduje się niżej)
Zasady bezpieczeństwa w czasie zabawy na podwórku.
- Nigdy nie baw się na ………………..
- Unikaj zabawy z …………………….
- Nie rozpalaj …………………………
- Nie rozmawiaj z nieznajomymi i nie przyjmuj od nich ……………. ..
- …………………………………………. .
- W razie potrzeby skorzystaj z numerów telefonów alarmowych i wezwij pomoc!
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Wam trudności. Powodzenia!
-
WDŻ
-
HISTORIA
TEMAT: Legiony Polskie i hymn narodowy.
- Sprawdzenie wykonania ćwiczeń z poprzedniej lekcji (zad. 2, str. 74 i 4, str. 75 w zeszycie ćwiczeń.
- Przypomnienie słów „Mazurka Dąbrowskiego”. Uczniowie wymieniają postacie historyczne, które pojawiają się w hymnie.
- Praca z ikonografiką – porównanie oryginalnych słów „Pieśni Legionów Polskich we Włoszech” z obecnie obowiązującą wersją „Mazurka Dąbrowskiego”.
- Film dokumentalny https://www.youtube.com/watch?v=oJ87ogIl4ss
-
Przeczytaj w podręczniku temat 45 (str. 104 - 105) i narysuj na kartce A4 jedną ze stacji drogi krzyżowej.
-
WF
Kolejny filmik moi drodzy :-D. Zapraszam. Jeśli macie ochotę możecie nagrać filmik i przesłać do mnie. Może coś z tego stworzymy :-P
https://www.youtube.com/watch?v=JxeOYGpiMCI&feature=youtu.be
-