Zadania dla Klasy IV na 7 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język angielski
Lesson
Topic: The Amazing Journey: I love football.
- Powtórzenie słownictwa związanego ze sportem.
- Powtórzenie przysłówków częstotliwości.
- Wprowadzenie słownictwa związanego z akcesoriami sportowymi.
Słownictwo do powtórki przed zajęciami:
- Football, volleyball, cycling, running, basketball, horse-riding, ice-skating, skiing, sailing, swimming.
- Adverbs of frequency: always, usually, often, sometimes, never
- New vocabulary SPORT – przepisz do zeszytu i przetłumacz:
- Cap
- Skates
- Tracksuit
- Googles
- Helmet
- Swimming suit
- Glove(s)
- Boots
- Trainers and socks
- T-shirt and shorts
Wykonamy zadania: 2,3,4,6,8/83 W ĆWICZENIACH
-
Matematyka
Temat: Skracanie ułamków
To powinieneś umieć:
- zapisujesz ułamki zwykłe
- potrafisz odczytać ułamek
- zaznaczasz ułamki na figurach
- skracasz ułamki
Potrzebne informacje zdobędziesz w podręczniku szkolnym str. 164-165 lub z filmu, który znajdziesz pod linkiem umieszczonym poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=7w45aUU5H2Y
Zadanie do wykonania: Zad 2 i 3 str 165 – podręcznik szkolny
-
Język polski
Karta pracy 4.11
Temat: Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik.
Podręcznik s. 237
- Przyjrzyj się rysunkom. W wypowiedziach bohaterów znajdź wyrazy, które odpowiadają na pytania co robi?, co się z nim dzieje?
- Wyrazy, które wypisałeś to Co nazywają czasowniki? Patrz tabelka s.237.Zapisz odpowiedź na to pytanie w zeszycie przedmiotowym.
- Podaj czasowniki nazywające to, co robią bohaterki komiksu.
a/ Dziewczyny (co robią?) - …………………………………………………
b/ Dziewczyny (co robiły?) - …………………………………………………
c/ Dziewczyny (co będą robić?)- ……………………………………………
- Czasowniki mogą występować w trzech czasach (Nie przepisuj do zeszytu!)
a/ teraźniejszym, kiedy informują o czynności odbywającej się w chwili mówienia
b/ przeszłym, kiedy informują o czynności, która odbywała się wcześniej, niż kiedy o niej mówimy
c/ przyszłym, informują o czynności, która dopiero się odbędzie.
- s.239. Ćw.5 Jest środa. Na podstawie rysunków opisz, co robił Kacper po szkole w poniedziałek i wtorek, co robi dzisiaj i co zamierza robić w pozostałe dni.
Przykład (Patrz na rysunki ćw. 5 s. 239)
Poniedziałek: Kacper jeździł na rowerze.
Wtorek: Kacper …
Środa: Kacper …
Czwartek: Kacper …
Pątek: Kacper …
Powodzenia!
-
Informatyka
Temat: Zapraszamy na przyjęcie.
Uczeń:
- zapisuje menu w dokumencie tekstowym ,
- wymienia i stosuje opcje wyrównywania tekstu względem marginesów,
- wstawia obiekt WordArt (ewentualnie innej czcionki dekoracyjnej).
Zapoznaj się z tematem ze str. 107 – 110 w podręczniku.
Wykonaj zaproszenie na urodziny. Po prawej stronie dane o przyjęciu, a po lewej informacje o atrakcjach.
-
Muzyka
-
WF
-