Zadania dla Klasy IV na 7 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język angielski

Lesson

Topic: The Amazing Journey: I love football.

  1. Powtórzenie słownictwa związanego ze sportem.
  2. Powtórzenie przysłówków częstotliwości.
  3. Wprowadzenie słownictwa związanego z akcesoriami sportowymi.

Słownictwo do powtórki przed zajęciami:

  1. Football, volleyball, cycling, running, basketball, horse-riding, ice-skating, skiing, sailing, swimming.
  2. Adverbs of frequency: always, usually, often, sometimes, never
  3. New vocabulary SPORT – przepisz do zeszytu i przetłumacz:
  • Cap
  • Skates
  • Tracksuit
  • Googles
  • Helmet
  • Swimming suit
  • Glove(s)
  • Boots
  • Trainers and socks
  • T-shirt and shorts

Wykonamy zadania: 2,3,4,6,8/83 W ĆWICZENIACH

-

Matematyka

Temat: Skracanie ułamków       

To powinieneś umieć:

  • zapisujesz ułamki zwykłe
  • potrafisz odczytać ułamek
  • zaznaczasz ułamki na figurach
  • skracasz ułamki

Potrzebne informacje zdobędziesz w podręczniku szkolnym str. 164-165 lub z filmu, który znajdziesz pod linkiem umieszczonym poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=7w45aUU5H2Y

Zadanie do wykonania:  Zad 2 i 3 str 165 – podręcznik szkolny

-

Język polski

Karta pracy 4.11

Temat: Co robi? Co się z nim dzieje? Poznajemy czasownik.

Podręcznik s. 237

  1. Przyjrzyj się rysunkom. W wypowiedziach bohaterów znajdź wyrazy, które odpowiadają na pytania co robi?, co się z nim dzieje?
  2. Wyrazy, które wypisałeś to Co nazywają czasowniki? Patrz tabelka s.237.Zapisz odpowiedź na to pytanie w zeszycie przedmiotowym.
  3. Podaj czasowniki nazywające to, co robią bohaterki komiksu.

a/ Dziewczyny (co robią?) - …………………………………………………

b/ Dziewczyny (co robiły?) - …………………………………………………

c/ Dziewczyny (co będą robić?)- ……………………………………………

  1. Czasowniki mogą występować w trzech czasach (Nie przepisuj do zeszytu!)

a/ teraźniejszym, kiedy informują o czynności odbywającej się w chwili mówienia

b/ przeszłym, kiedy informują o czynności, która odbywała się wcześniej, niż kiedy o niej mówimy

c/ przyszłym, informują o czynności, która dopiero się odbędzie.

  1. s.239. Ćw.5 Jest środa. Na podstawie rysunków opisz, co robił Kacper  po szkole   w poniedziałek i wtorek, co robi dzisiaj i co zamierza robić w pozostałe dni.

Przykład (Patrz na rysunki ćw. 5 s. 239)

Poniedziałek: Kacper jeździł na rowerze.

Wtorek: Kacper …

Środa: Kacper …

Czwartek: Kacper …

Pątek: Kacper …

Powodzenia!

-

Informatyka       

Temat:  Zapraszamy na przyjęcie.          

Uczeń:

-   zapisuje menu w dokumencie tekstowym ,

- wymienia i stosuje opcje wyrównywania tekstu względem marginesów,

- wstawia obiekt WordArt (ewentualnie innej czcionki dekoracyjnej).

Zapoznaj się z tematem ze str. 107 – 110 w podręczniku.

Wykonaj zaproszenie na urodziny. Po prawej stronie dane o przyjęciu, a po lewej informacje o atrakcjach.

-

Muzyka

-

WF

Test sprawnościowy

-