Zadania dla Klasy IV na 1 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Technika
Temat: W podróży
Uczeń:
- wie, jak dbać o bezpieczeństwo w czasie podróży środkami komunikacji publicznej;
- odnajduje w odpowiednich źródłach ważne informacje dla podróżujących;
- odczytuje i projektuje piktogramy;
- objaśnia zasady korzystania z rozkładu jazdy pociągów;
- potrafi zaplanować podróż komunikacją publiczną
Proszę o przeczytanie tematu z podręcznika str.68-70, następnie wykonanie ćw. 1 i 2 ze str.68
(w zeszycie).
Naucz się porównywać znaki drogowe dotyczące pieszego i rowerzysty na podstawie filmiku:
Znaki drogowe pionowe – Technika, Klasa IV - Eduelo.pl https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI
-
J. Polski
Karta pracy 4.7
Temat: Inny nie znaczy gorszy.
P. s. 222
- Przeczytaj samodzielnie tekst: Zielony pies p. s. 222
- Opowiedz o tym, co przeczytałeś. Wykorzystaj zapisane poniżej pytania. Nie zapisuj odpowiedzi w zeszycie.
- Kto pojawił się pewnego dnia na podwórku?
- Co robili mieszkańcy podwórka?
- Jakie mieli pomysły, aby zmienić sierść Zielonego Psa?
- Czy Zielony Pies potrzebował tego?
- Poniżej zapisano plan wydarzeń opowiadania. Ktoś jednak zapomniał o ponumerowaniu wydarzeń. Pomóż ustalić prawidłową kolejność wydarzeń. Następnie przepisz plan do zeszytu w odpowiedniej kolejności.
- Koty próbują przemalować gościa.
- Mieszkańcy podwórka postanawiają pomóc Zielonemu Psu.
- Miejscowi zgadzają się, aby Zielony Pies przyprowadził przyjaciela.
- Zielony pies przechadza się po podwórku wśród chichoczących wróbli.
- Wielka puszka nieomal uderza gościa.
- Koty nawiązują rozmowę z przybyszem.
Pamiętaj o poprawności zapisu! Powodzenia!
-
Przeczytaj w podręczniku fragment 1 Listu św. Pawła do Koryntian (tekst w ramce, str. 98) a następnie wykonaj ćwiczenie 5 w zeszycie ćwiczeń (str.87).
-
HISTORIA
TEMAT: XVII wiek – stulecie wojen.
- Przypomnienie sylwetki Jana Zamoyskiego (ćw. 3, str. 49 w zeszycie ćwiczeń).
- Praca z mapą (podr., str. 83). Wskazanie sąsiadów Rzeczpospolitej, wyjaśnienie przyczyn konfliktów i określenie skutków prowadzonych wojen.
- Obrona Jasnej Góry https://www.youtube.com/watch?v=t8CuVKQYZW4 Wyjaśnienie znaczenia obrony klasztoru dla przebiegu wojny polsko – szwedzkiej.
- Podsumowanie. Test wiedzy http://testwiedzy.pl/test/36020/wojny-rzeczpospolitej-w-xvii-wieku.html
-
WDŻ
-
WF
Kolejna gra
Zapraszam do zabawy
https://wordwall.net/pl/resource/1109509
-