Zadania dla Klasy IV na 22 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Matematyka

Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.

Zapoznaj się z tematem na str. 170 – 171 w podręczniku.

Obejrzyj filmik:

https://pistacja.tv/film/mat00099-ulamek-zwykly-jako-wynik-dzielenia

Wykonaj zadania: 2 i 3 str. 172 w podręczniku.

 -

Język polski

Temat: Pierwsze spotkanie z lekturą "Mikołajek

Jakie są Twoje wrażenia po przeczytaniu lektury?

Kilka słów o autorze.

Kilka słów o lekturze.

Inne książki o Mikołajku.

 Jak powstał Mikołajek?

Sporządź  podczas lekcji krótką notatkę.

 -

Historia

TEMAT:Tadeusz Kościuszko na czele powstania.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/powstanie-kosciuszkowskie/DIogsMUfU , https://www.youtube.com/watch?v=OxwzTBhieec

 -

Technika

TEMAT: Pisanka wielkanocna.

Przebieg lekcji:  wielkimi krokami zbliżają się święta. W związku z tym, podczas dzisiejszych zajęć wykonamy wielkanocne jajko.

Zadanie do wykonania: https://www.instagram.com/p/CMZYtvkBa8R/

W tym celu przygotuj:

- styropianowe jajko

- wąską tasiemkę w dowolnym kolorze

- patyczek do szaszłyków

- mocny klej

- kolorowe miękkie kartki

- ozdobny dziurkacz

- nożyczki

Szczegóły wykonania omówimy podczas lekcji. Do zobaczenia!

 -

Godzina wychowawcza

Temat: Bądź eko.

Obejrzymy film umieszczony pod linkiem

 https://www.youtube.com/watch?v=U8lnPOcYoIw

https://www.youtube.com/watch?v=p0Nr-A7ElxQ

https://www.youtube.com/watch?v=gpTRAUcNDh0

 -

Język kaszubski

Temat: Kaszubska Wielkanoc. Zaskakujące zwyczaje i obrzędy.

 Zapoznaj się z materiałem: http://magazynkaszuby.pl/2018/03/kaszubska-wielkanoc-zaskakujace-zwyczaje-obrzedy/

  Wykonaj dowolną ozdobę wielkanocną.

 -

Język angielski

Topic: Present Simple – pytania.

  1. W celu przypomnienia informacji z poprzednich zajęć wykonaj zadanie 9/73 w ćw.
  2. Przejdź do podręcznika na stronę 77 i zapoznaj się z rozpisaną gramatyką. Dziś nauczymy się jak tworzyć pytania w czasie PRESENT SIMPLE. W młodszych klasach pojawiał się ten czas, lecz nie byliście tego nawet świadomi, dlatego dziś szczegółowo się jemu przyjrzymy.
  3. W ćwiczeniach wykonaj zadania 4, 6, 7/ 75.

W domu zapisz notatkę z dzisiejszych zajęć wraz z przykładami, która znajduje się w ćwiczeniach na stronie 127, część 6c . Pogrubione słowa również zaznacz na kolorowo! Nie żałuj miejsca w zeszycie, wszystko musi być czytelne i kolorowe, tak aby zachęcało do nauki :)

Następnie prześlij do nauczyciela zdjęcia wszystkich 3 notatek (które również pisaliśmy podczas poprzednich lekcji). 1) Present Simple TWIERDZENIA, 2 ) Present Simple PRZECZENIA, 3) Present Simple PYTANIA

  • jeśli ktoś z Was przesyłał mi na bieżąco notatkę 1 i 2 nie musi robić tego ponownie.

-

DLA UCZNIÓW UCZESTNICZĄCYCH W ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH

 

-