Zadania dla Klasy IV na 23 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Tak wygląda moja szkoła.
Na dzisiejszej lekcji będziemy ćwiczyli umiejętność opisywania budynku.
Przygotuj podręcznik i ćwiczenia.
Schemat opisu znajdziesz na str. 97 w podręczniku- zapisz w postaci notatki do zeszytu.
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/10809220
Wykonaj ćwiczenie 1, str. 19 w ćwiczeniach.
Po wykonaniu tych zadań opisz swoją szkołę. Jeśli nie wykonasz tego zadania podczas lekcji, dokończ swoją pracę w domu.
-
Język kaszubski
Temat: Wycieczka po Kaszubach
Dziś wybierzemy się na wirtualną wycieczkę po Kaszubach. Przypomnimy sobie najważniejsze informacje o tym regionie.
Obejrzyj prezentację: https://zamoyski.edu.pl/wp-content/uploads/2019/03/Prezentacja-Kaszuby-pi%C4%85tek.pdf
Sporządź notatkę, zawrzyj w niej informacje o charakterystycznych elementach regionu.
-
Matematyka
Temat: Dodawanie pisemne.
Uczeń: dodaje i odejmuje liczby naturalne wielocyfrowe sposobem pisemnym i za pomocą kalkulatora.
Zapoznaj się z tematem od str. 90 – 93 w podręczniku.
Przygotuj zadania: 1, 2 str. 91 w podręczniku.
-
Historia
TEMAT: Z historią na Ty.
PRZEBIEG LEKCJI: https://wordwall.net/pl/resource/6390701/powtórka-z-działu-z-historią-na-ty
-
Godzina wychowawcza
Temat: Dręczyciel w klasie
obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=jTCtxPp5BDs&feature=emb_logo
Znęcanie się to próba sił. Jeśli na agresję odpowiadasz agresją lub płaczem, próbą wzbudzenia współczucia - prześladowca wygrywa. Możesz jednak odmówić udziału w tej grze. Przyznaj prześladowcy odrobinę racji, powiedz mu wyraźnie, że twoje poczucie szczęścia nie zależy od jego opinii o tobie, bądź miły i uprzejmy. Wygrałeś.
Zadanie:
Na środku kartki napisz:
Ja, ….......( w miejsce kropek wstaw swoje imię) obronię się przed dręczycielem stosując następujące sposoby:
Napisz jak możesz bronić się przed dręczącym Cię rówieśnikiem ( pamiętaj bronić się bez użycia siły i wulgaryzmów). Zrób zdjęcie i wyślij do pani Gosi P. na „Messenger” .
-
Technika
TEMAT:Rowerem w świat.
Zapoznaj się z tematem lekcji, podręcznik str.28 – 30. Wykonaj ćwiczenie z podręcznika str.28, ćw.1.
Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=z5L8xAc6Mwk
https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U
-
Język angielski
Lesson
Topic: Have got (questions?)
- Otwórz podręcznik na stronie 39 i powtórz jak mówi się godziny w języku angielskim. Jeśli nadal masz z tym problem zagraj w gry, które były dołączone do lekcji w ubiegły czwartek.
- Wykonaj zadanie 3 ćwiczeniach na stronie 36.
- Następnie wróć do podręcznika i przypomnij sobie informacje na temat HAVE GOT – odmiana czasownika MIEĆ z strony 37 i 39 .
- Dziś poznamy jak tworzy się pytania: Czy ja mam? Czy ty masz? Czy on/ona/ono ma ? Czy my/wy/oni mają? i odpowiemy na te pytania YES / NO.
- Wykonaj zadania: 5,7 /37
Praca domowa. Przepisz do zeszytu : (odmiana z strony 39 w podręczniku – gramatyka)
Wzór na pytanie: Have/Has + osoba + got +reszta zdania ?
Have I got a pen? Yes, I have. No , I haven’t.
Has he/she/it got a pen? Yes, he/she/it has. No, he/she/it hasn’t
Have we/you/ they got a pen? Yes, we/you/they have. No, we/you/they haven’t.
Dla utrwalenia obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ja1jUPyapvg
-