Zadania dla Klasy IV na 23 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Tak wygląda moja szkoła.

 Na dzisiejszej lekcji będziemy ćwiczyli umiejętność opisywania budynku.

 Przygotuj podręcznik i ćwiczenia.

 Schemat opisu znajdziesz na str. 97 w podręczniku- zapisz w postaci notatki do zeszytu.

Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/10809220

 Wykonaj ćwiczenie 1, str. 19 w ćwiczeniach.

 Po wykonaniu tych zadań opisz swoją szkołę. Jeśli nie wykonasz tego zadania podczas lekcji, dokończ swoją pracę w domu.

 -

Język kaszubski

Temat: Wycieczka po Kaszubach

Dziś wybierzemy się na wirtualną wycieczkę po Kaszubach. Przypomnimy sobie najważniejsze informacje o tym regionie.

Obejrzyj prezentację: https://zamoyski.edu.pl/wp-content/uploads/2019/03/Prezentacja-Kaszuby-pi%C4%85tek.pdf

 Sporządź notatkę, zawrzyj w niej  informacje o charakterystycznych elementach regionu.

 -

Matematyka

Temat: Dodawanie pisemne.

Uczeń: dodaje i odejmuje liczby naturalne wielocyfrowe sposobem pisemnym i za pomocą kalkulatora.

Zapoznaj się z tematem od str. 90 – 93 w podręczniku.

Przygotuj zadania:  1, 2 str. 91 w podręczniku.

 -

Historia

TEMAT:  Z historią na Ty.

PRZEBIEG LEKCJI:  https://wordwall.net/pl/resource/6390701/powtórka-z-działu-z-historią-na-ty

 -

Godzina wychowawcza

Temat: Dręczyciel w klasie

obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=jTCtxPp5BDs&feature=emb_logo

Znęcanie się to próba sił. Jeśli na agresję odpowiadasz agresją lub płaczem, próbą wzbudzenia współczucia - prześladowca wygrywa. Możesz jednak odmówić udziału w tej grze. Przyznaj prześladowcy odrobinę racji, powiedz mu wyraźnie, że twoje poczucie szczęścia nie zależy od jego opinii o tobie, bądź miły i uprzejmy. Wygrałeś.

Zadanie:

Na środku kartki napisz:

Ja, ….......( w miejsce kropek wstaw swoje imię) obronię się przed dręczycielem stosując następujące sposoby:

Napisz jak możesz bronić się przed dręczącym Cię rówieśnikiem ( pamiętaj bronić się bez użycia siły i wulgaryzmów).  Zrób zdjęcie i wyślij do pani Gosi P.  na „Messenger” .

 -

Technika

TEMAT:Rowerem w świat.

Zapoznaj się z tematem lekcji, podręcznik str.28 – 30. Wykonaj ćwiczenie z podręcznika str.28, ćw.1.

Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=z5L8xAc6Mwk

https://www.youtube.com/watch?v=w_LTP1INV1U

-

Język angielski

Lesson

Topic: Have got (questions?)

  • Otwórz podręcznik na stronie 39 i powtórz jak mówi się godziny w języku angielskim. Jeśli nadal masz z tym problem zagraj w gry, które były dołączone do lekcji w ubiegły czwartek.
  • Wykonaj zadanie 3 ćwiczeniach na stronie 36.
  • Następnie wróć do podręcznika i przypomnij sobie informacje na temat HAVE GOT – odmiana czasownika MIEĆ z strony 37 i 39 .
  • Dziś poznamy jak tworzy się pytania: Czy ja mam? Czy ty masz? Czy on/ona/ono ma ? Czy my/wy/oni mają? i odpowiemy na te pytania YES / NO.
  • Wykonaj zadania: 5,7 /37

Praca domowa. Przepisz do zeszytu : (odmiana z strony 39 w podręczniku – gramatyka)

Wzór na pytanie:  Have/Has  + osoba + got +reszta zdania ?

Have I got a pen?                             Yes, I have.                         No , I haven’t.

Has he/she/it got a pen?                Yes, he/she/it has.             No, he/she/it hasn’t

Have we/you/ they got a pen?      Yes, we/you/they have.    No, we/you/they haven’t.

Dla utrwalenia obejrzyj filmik:  https://www.youtube.com/watch?v=ja1jUPyapvg

-