Zadania dla Klasy III na 13 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Edukacja polonistyczna, społeczna

  1. Przeczytaj informację:

1 Maja to Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy. Został on wybrany jako święto robotnicze. Data 1 maja miała uczcić rocznicę strajku robotników w Chicago w 1886 roku. Robotnicy walczyli   o godne warunki pracy, wyższe płace i ośmiogodzinny czas pracy. Po raz pierwszy święto było obchodzone 1 maja 1890 roku w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Francji. W tym dniu organizowane były manifestacje (pochód, wiec, mający na celu wyrażenie swojego sprzeciwu lub poparcia dla kwestii społecznych/politycznych), które zostały później w wielu krajach oficjalnie uznane. W Polsce pierwsze pochody organizowane były na terenach zaboru rosyjskiego. Święto Pracy jest  w Polsce świętem państwowym od 1950 roku. Jest to dzień wolny od pracy.

  1. Obejrzyj film o polskich symbolach narodowych: https://youtu.be/DCwEJ9tHt5c
  1. Przeczytaj opowiadanie Zofii Staneckiej „Święto Pracy”. – podręcznik „ Szkolni Przyjaciele” str. 38-39.

Odpowiedz ustnie na pytania:

  • O co pokłócili się członkowie paczki?
  • Czym zagrozili swojemu szefowi?
  • Jak dzieci zażegnały konflikt?

4.Znajdź i odczytaj słowa dziadka na temat pracy – podręcznik str.39.

5.Wykonaj zadania w „ Kartach ćwiczeń” 1,2,3,6  str.39,40.

 

Edukacja matematyczna

1.Obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=RCk5VMq1_bU

Wykonaj zadania w „ Kartach ćwiczeń”  4,5,6 str.71

 

Język angielski

Lesson

Topic: Unit 6 review – powtórzenie

Podręcznik: 1,2/ 58 (odpowiedzi zapisujemy w zeszycie)

Ćwiczenia: dokańczamy 1/65

Piosenki i gry do powtórki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=CoV-EFLqlEw (proszę przesłuchać kilka razy)
  2. https://wordwall.net/pl/resource/500792/angielski/tiger-3-unit-6-activities
  3. https://wordwall.net/pl/resource/500802/angielski/tiger-3-unit-6-sea-animals

 -

Religia

Temat 42 : Z Chrystusem składamy Bogu dary.

  • Bóg karmi nas swoim słowem. Słowo Boże jest żywe i skuteczne, to znaczy, że może i powinno owocować w naszym życiu. Odpowiadamy na nie, nie tylko naszymi słowami, ale również czynami. Dlatego też podczas Mszy Świętej po liturgii słowa następuje liturgia eucharystyczna, którą rozpoczyna przygotowanie i składanie darów.
  • Każdy dar składany przez jednego człowieka drugiemu jest darem składanym Panu Bogu. Tak było już w początkach Kościoła. Pierwsi chrześcijanie przynosili na Mszę Świętą chleb, wino, owoce, tkaniny, wosk i inne rzeczy. To był plon ich pracy. Część tych darów służyła do sprawowania Mszy Świętej, resztę rozdzielano wśród ubogich. Dary składane w świątyni były przejawem miłości do bliźnich.
  • Św. Łukasz tak pisze w Dziejach Apostolskich: „Mieli jedno serce i jednego ducha” (Dz 4,32). Pan Jezus zaś mówił: „Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili” (Mt 25,40).
  • Najważniejszym darem Kościoła, który składamy na ołtarzu, jest chleb i wino, które następnie stają się Ciałem i Krwią Chrystusa. Chleb, który niesiemy, oznacza ludzką pracę. Wino oznacza cierpienie i radość. Kiedy kapłan kładzie na ołtarzu chleb i wino, każdy z nas dołącza do tych darów to, co one oznaczają – trud pracy, cierpienie, choroby i naszą radość. Całe nasze życie, które wraz z Jezusem ofiarujemy Bogu jako dar.

1.Wykonaj zadanie 1 w ćwiczeniach na stronie 86.

  • Ofiary pieniężne oznaczają również ludzki wysiłek. Pracujemy przecież nie po to, aby mieć pieniądze, ale aby mieć chleb i dzielić się nim z bliźnimi. Ofiary te przeznaczone są nie tylko na utrzymywanie kościoła, ale i na pomoc dla ubogich, na misje, na kształcenie młodych kapłanów, na katolickie wyższe uczelnie.
  • Kiedy kapłan zwraca się do nas słowami: „Módlcie się, aby moją i waszą ofiarę przyjął Bóg Ojciec wszechmogący”, wtedy z wiarą, że na ołtarzu jest też i nasz dar, odpowiadamy:

„Niech Pan przyjmie ofiarę z rąk twoich na cześć i chwałę swojego imienia, a także na pożytek nasz i całego Kościoła świętego”.

2.Wykonaj zadanie 2 w ćwiczeniach na stronie 86.

3.Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Pdhg49qAYCw  następnie wykonaj zadanie w ćwiczeniach na stronie 87.

4. Naucz się słów: „Niech Pan przyjmie ofiarę z rąk twoich na cześć i chwałę swojego imienia, a także na pożytek nasz i całego Kościoła świętego”.

 5. Dziś obchodzimy święto Matki Bożej Fatimskiej.

  • Posłuchaj piosenki, która przypomni Ci wydarzenia z Fatimy

 -Promyczki Dobra - Pani Fatimska (teledysk) https://www.youtube.com/watch?v=Z7n6139NqOM

 -

Zadania na j.kaszubski

Zilustruj dowolny fragment legendy o Krośniętach.

-