Zadania dla Klasy III na 6 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Edukacja polonistyczna i przyrodnicza
1.Przeczytaj wpis do pamiętnika – podręcznik „ Szkolni Przyjaciele” str. 26.
2.Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz na pytania:
- Co przedstawia ilustracja?
- Jakie barwy przeważają w modelu planety?
3.Zapoznaj się z pojęciem geologia.
GEOLOGIA – jedna z nauk o Ziemi, która zajmuje się budową, właściwościami i historią Ziemi oraz procesami zachodzącymi w jej wnętrzu i na jej powierzchni, dzięki którym ulega ona przeobrażeniom. Geologia dotyczy również innych planet skalistych.
- Przeczytaj informacje o zasadach pisowni wyrazów w kolejności alfabetycznej – podręcznik „ Szkolni Przyjaciele” str.27. Zapisz w zeszycie w kolejności alfabetycznej wyrazy: kosmita, kosmonauta, kosmiczny, kosmiczne, kosmitka, kosmos.
- Przypomnisz sobie informacje dotyczące planet naszego Układu Słonecznego.
Obejrzyj film o planetach.
https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI&feature=emb_title
6.Wykonaj zadania z „ Kart ćwiczeń” 1,2,4,7 str. 24-25.
Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania z „ Kart ćwiczeń” 4,5,6 str. 69.
Język kaszubski
Narysuj ilustrację do opowieści o ostatniej walce stolemów.
Język angielski
LESSON
TOPIC: CLIL- At the seaside.
1,2,3/64 ćw.
https://wordwall.net/pl/resource/1108044/angielski/tiger-3-unit-6-sea-animals
https://www.youtube.com/watch?v=j0dQXF-Y5I8
https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI
*SIMON SAYS GAME*: https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ
Religia
Temat 40: WE WSPÓLNOCIE KOŚCIOŁA PRZEPRASZAMY BOGA I LUDZI.
1.Bogu podoba się czyste serce. Gdy nasze serca są czyste, odczuwamy wielką radość, ponieważ mieszka w nich wtedy Bóg. Jeżeli żałujemy za grzechy, również podobamy się Bogu i pokazujemy, że za Nim tęsknimy i chcemy być do Niego podobni. Dziś poznamy przypowieść o faryzeuszu i celniku, która ukaże jaka postępowanie podoba się Bogu.
Faryzeusze stanowili jedną z wyższych warstw społeczeństwa w Palestynie, dlatego też uważali się za lepszych od innych ludzi i często nimi pogardzali. Celnicy pracowali dla Rzymian, pobierając podatki od Żydów. Nie zawsze robili to uczciwie, dlatego wiele osób uważało ich za gorszych i nie byli lubiani.
2. Przeczytaj fragment Ewangelii Łk 18,10-14 (podręcznik str. 96)
Jezus pochwalił celnika za to, że przyznał się szczerze do swoich grzechów i słabości. Jego modlitwa płynęła z serca, które ufało Bogu. W Nim celnik szukał pomocy, aby stać się lepszym człowiekiem.
3.Na początku każdej Mszy Świętej kapłan zachęca nas, abyśmy poprosili Boga o przebaczenie. W chwili ciszy przypominamy sobie grzechy, za które chcemy Go przeprosić, a następnie zwracamy się do Niego słowami modlitwy „Spowiadam się Bogu wszechmogącemu”.
Ważne jest, abyśmy przeprosili Boga i jednocześnie pojednali się z bliźnimi – naszymi braćmi. Stanowimy bowiem wszyscy jedną rodzinę dzieci Bożych, zjednoczonych wokół Chrystusa, i dlatego powinniśmy sobie wzajemnie wybaczać. Pan Jezus pragnie, abyśmy spotykając się z Nim, stanowili jedno.
4. ZAPAMIĘTAJ
Msza Święta rozpoczyna się obrzędami wstępnymi. Są to:
- znak krzyża i pozdrowienie,
- akt pokuty,
- hymn ,, Chwała”,
- modlitwa kapłana.
-