Zadania dla Klasy III na 19 kwietnia 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Temat: Ocean śmieci

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza i społeczna

  1. Przeczytaj inscenizację ,, Ocean śmieci” –podręcznik s. 34
  2. Przeczytaj informacje dotyczące segregowania odpadów. Przyjrzyj się zdjęciom i dopisz dwie inne ważne zasady.- ćw. 1 s. 33
  3. Skorzystaj z tekstu inscenizacji na s. 34–35 w podręczniku i powiedz, co przytrafiło się morskim zwierzętom. Dokończ zdania - ćw. 2 s. 33
  4. Rozwiąż rebus. Odczytaj i zapisz hasło. Co oznacza to powiedzenie? Czy można tak powiedzieć do rodziny z inscenizacji - ćw. 3 s. 33
  5. Znajdź w diagramie w pionie i poziomie sześć czasowników w 1. osobie liczby pojedynczej. Pokoloruj pola z tworzącymi je literami. Przepisz w kolejności alfabetycznej tylko te pokolorowane czasowniki, które kończą się na ę. Podkreśl zakończenie -uję.. –ćw. 4 s. 34
  6. Przeczytaj wyrazy i wpisz je w odpowiednie miejsca.- ćw.6 s. 34

 -

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania 1,2,3,4 s. 55

-

Zajęcia- Mali detektywi

Temat: Dzień Ziemi

Przeczytaj informacje i ciekawostki, posłuchaj piosenki, poznaj Kodeks Młodego Ekologa, rozwiąż krzyżówkę i sudoku, obejrzyj prezentację i filmy   https://view.genial.ly/5e953e8882c07e0d85893c44/presentation-dzien-ziemi-prezenacja

https://view.genial.ly/5e9c4a399f55700daa4b9d08/presentation-dzien-ziemi

 -

Język kaszubski

Temat: W drodze do szkoły

 Podręcznik str. 64-67

http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2011/09/Pioch_podrecznik_Kaszebe.pdf

 Zapoznaj się z tekstem wiersza- podr. str. 64

Zapamiętaj nazwy przyborów szkolnych str.65

 -

Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się

Temat:  Pomyśl, odpowiedz i zapisz.

  1. Na powitanie grupy – Leniwa ósemka. W powietrzu rysuj duży znak nieskończoności (to właśnie jest leniwa ósemka). Zaczynaj od środka, rysuj w lewą stronę do góry. Głowę trzymaj nieruchomo, podążaj za rysowaną ósemką   Ćwiczenie wykonaj każdą ręką osobno dwa razy, zakończ oburącz.
  2. Utwórz nowe  wyrazy  różniące się jedną literą – łańcuszek słowny. Wyraz można użyć tylko jeden raz. Każde kolejne słowo różni się od poprzedniego tylko jedną literą. Niektóre wyrazy łańcuszka są już  wpisane - Karta pracy nr 4 –strona 75.
  3. Do wyrazu dobierz drugi tak, aby różnił się od podanego  jedną literą, np. brew – krew – strona 78

 -

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

-