Zadania dla Klasy III na 13 kwietnia 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Temat : Z wizytą w pasiece
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza i społeczna
- Przeczytaj tekst informacyjny pt. ,,W pasiece” – podręcznik s. 24-25
- Wyjaśnij , dlaczego pszczoły są ważne dla człowieka i przyrody?
- Przeczytaj tekst i na jego podstawie podpisz owady- ćw. 1 s. 22
- Obejrzyj film ,,Z kamerą wśród pszczół” cz. 1-3 https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg
- Uzupełnij zdanie o pszczołach wybranymi wyrazami z ramki tak, aby było prawdziwe.- ćw. 2 s. 22
- Z sylab w plastrze miodu ułóż jak najwięcej wyrazów związanych z pszczołami i pszczelarstwem. Zapisz je.- ćw. 3 s. 22
- Obejrzyj film o pracy pszczelarza; https://www.wsip.pl/naukazdalna/zasoby/szkolni-przyjaciele-klasa-3-cz-4/?aitem=10335,10336
- Przeczytaj zdania. Podkreśl w nich czasowniki i nazwy wykonawców czynności. Przekształć zdania tak, aby podkreślone wyrazy wystąpiły w liczbie pojedynczej. Zapisz je.- ćw. 4 s. 23
- Uzupełnij wyrazy dwuznakiem sz. Głośno przeczytaj całe zdanie i przepisz je do zeszytu. Zapamiętaj te wyrazy.- ćw. 6 s. 23
- Praca domowa: Pokoloruj ramki z wyrazami z rodziny wyrazu pszczoła.- ćw. 5 s. 23
-
Edukacja matematyczna
Temat: Poznaję jednostkę masy: tonę.
Wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 s. 52oraz 1,2 s. 53
-
Język angielski
Topic: In the UK
- Otwieramy podręcznik na stronie 49 i czytamy teksty z zadań 1, 2, 3. Poznamy czynności codzienne, które wykonują dzieci w Wielkiej Brytanii.
- Przechodzimy do ćwiczeń na stronę 55 i wykonujemy zadanie 1. Czytamy tekst o rutynie Nasima i pod spodem próbujemy opisać własną rutynę.
-
Warsztaty przyrodnicze
Temat: Oddech dla Ziemi.
- Powitanie - Zabawa „Witam wszystkich, którzy … np.: wstali dziś z rana/ lubią wiosnę/ lubią chodzić na wycieczki górskie/ lubią jeździć na rowerze/… witam wszystkich, którzy są tu obecni” - w momencie, kiedy będę wypowiadała zdanie i będzie ono Was dotyczyło, proszę abyście wstali.
- Odgadujemy - Jaka będzie tematyka dzisiejszych zajęć ? czyli … tworzymy rysunek poprzez łączenie kropek. Proszę przygotować kartkę i narysować prostokąt według wzoru. Zadaniem każdego z Was jest próba rozwiązania zagadki, odgadnięcie co przedstawia narysowany obrazek.
3.Rozmowa na temat rozwiązanego hasła
– O czym będą dzisiejsze zajęcia?- Poprzez co unoszony jest balon?
- Rozmowa na temat powietrza
Pytania problemowe: Czy można zobaczyć powietrze? Jak wygląda powietrze? Jaki ma kolor? Czy można je dotknąć, usłyszeć? Jaki ma zapach?
Wysłuchaj wiersza o powietrzu
Ma powietrze spraw bez liku: zdmuchnąć świece na świeczniku, przynieść dzieciom zapach słodki upieczonej już szarlotki. Bo powietrze dużo pracy co dzień ma, nie zatrzyma się na chwilę, ciągle gna. A gdy zechcesz go posłuchać tylko nadstaw cicho ucha: fiju, fiju, fiju, fa.
Musi przenieść echo w lesie, strącić liście z drzew, gdy jesień i dmuchawce posiać w trawie, unieść w górę mój latawiec.
Umie koło napompować, samolotem poszybować, zerwać czapkę z głowy zgrabnie i na flecie zagrać ładnie.
Co to jest powietrze? https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
Nauczyciel wyjaśnia pojęcie
„Powietrze – jeden z czterech podstawowych żywiołów. Jest mieszaniną gazów. Najwięcej zawiera azotu i tlenu. Znajdziemy w nim także niewielkie ilości innych gazów (dwutlenek węgla, neon, hel, argon). Powietrze jest wszędzie: na szczytach gór i w podziemnym parkingu, w naszych domach, w szkole, w samochodzie ... Powietrze nie ma koloru, smaku ani zapachu. Jest to przestrzeń, w której porusza się dźwięk (głos, muzyka, hałas). W zależności od pory dnia i regionu, w powietrzu jest mniej lub więcej pary wodnej. Powietrze jest niezbędne do życia. Oddychają nim wszelkie istoty żywe. Jeśli go brakuje – umierają.”
- Układamy zdania o powietrzu - https://wordwall.net/resource/1588141/edukacja-wczesnoszkolna/piotru%c5%9b-i-powietrze-zdania
- Sprawdzenie wiadomości o powietrzu
http://learningapps.org/watch?v=pfmphh14a01
http://learningapps.org/watch?v=ptohy0kwj01
https://www.scholaris.pl/resources/run/id/103583
- Zanieczyszczenia powietrza
- Prezentacja Powietrze to życie - https://www.scholaris.pl/resources/run/id/103582
- Smog - https://www.youtube.com/watch?v=9moq1vk-HP8
- Wiersz - https://www.superkid.pl/wiersz-smok-czy-smog
- Słuchamy piosenki „Czyste powietrze” - https://www.youtube.com/watch?v=qRApuYsVziM, https://wordwall.net/resource/11059586/przyroda/powietrze
-