Zadania dla Klasy III na 29 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Temat: Kim będę , gdy dorosnę
Edukacja polonistyczna i społeczna
- Przeczytaj opowiadanie pt. Fryzjerka – podręcznik s. 12
- Powiedz co należy zrobić, aby dobrze wykonywać swój zawód i wypełniać obowiązki.
- Wytnij z „Wycinanki” wyrazy i je uporządkuj. Wklej utworzone zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń w tekście na s. 12 w podręczniku.- ćw. 1 s. 11
- Uzupełnij tabelę brakującymi rzeczownikami i przymiotnikami- ćw. 2 s. 11
- Przeczytaj wyrazy. Które z wymienionych cech uważasz za najważniejsze w dorosłym życiu? Podkreśl wybrane wyrazy. Uzasadnij ustnie swój wybór- ćw. 3 s. 11
- Przeczytaj wiersz ,,Będę dorosły” – podręcznik s. 13. Opowiedz o wyobrażeniach chłopca związanych z dorosłością.
- Na podstawie wiersza ze s. 13 w podręczniku połącz liniami odpowiednie fragmenty zdań. Następnie dokończ zdania.- ćw. 4 s. 12
- Napisz, czym zajmują się zawodowo twoi rodzice lub ktoś z twoich bliskich i co lubią robić w wolnym czasie.- ćw. 5. S. 12. Kim ty chciałbyś być w przyszłości?
- Pokoloruj ramki z wyrazami pokrewnymi do wyrazu dorosłość.- ćw. 6 s. 12
Praca domowa: Napisz w zeszycie kilka zdań o tym, co dla ciebie oznacza bycie dorosłym
-
Edukacja matematyczna
Liczby czterocyfrowe. Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s. 44
-
Zajęcia dodatkowe
Temat: Jak na świecie świętuje się 1. dzień wiosny?
1. Obejrzyj film https://youtu.be/Klj1bz-LC5A
-
Język kaszubski
Temat: Potrawy wielkanocne.
Co Kaszubi jadali na Wielkanoc, po czterdziestodniowym poście?
Jaka jest symbolika potraw w koszyku wielkanocnym?
Zapoznaj się z materiałem:
https://www.gazetakaszubska.pl/53903/jastre
https://learningapps.org/13257036
-
Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się
Temat: Gra w wyrazy, czyli słowa ze słowa.
- Przygotuj proszę 3-5 kartek ksero i mazak.
- Powitanie i integracja uczestników zajęć. Zabawa „Witam tych, którzy…” Celem ćwiczenia jest powitanie i integracja grupy oraz wzmocnienie skupienia uwagi uczniów zanim zostanie rozpoczęta właściwa część zajęć.
- Wyrazy, czyli słowa ze słowa. Bawimy się w tworzenie z liter jednego wyrazu jak najwięcej nowych słów i zapisujemy je na kartce. Przeliczamy punkty i wybieramy zwycięzcę.
- Gramy w „Dobierz rym” Nauczyciel podaje jakiś wyraz, do którego natychmiast trzeba podać wyraz rymujący się z nim, na przykład: śpiewa – Ewa, klapa – kanapa.
-
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Temat: Doskonalenie umiejętności mnożenia. Obliczanie iloczynów.
- Wprowadzenie i rozgrzewka – tabliczka mnożenia
- Quiz matematyczny https://www.superkid.pl/mnozenie-100-quiz-3
- Wojna karciana
Nauczyciel ma karty z liczbami od 2 do 10- mogą to być karty ze zwykłej talii albo takie z różnych karcianych gier, które mają wydrukowane liczby.
Gracz odkrywa dwie karty, mnoży liczby, które pokazały się na kartach i zapisuje wynik. Gra jest małą modyfikacją popularnej karcianej "wojny". Daną rundę wygrywa osoba, która uzyskała najwyższy wynik. Oczywiście osoba, która podała zły iloczyn nie ma szans na uzyskanie punktów w danej rundzie i traci jedną kolejkę.Ilość rund określają gracze. W następnej grze odkrywamy trzy karty i gramy według wcześniejszych zasad.
- Tabliczka mnożenia do 100 – test wyboru https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100-test-wyboru/
- Tabliczka mnożenia do 100– wykonujemy poniższe ćwiczenia do momentu, aż dojdziemy do perfekcji. Oblicz po kolei każdy z wyświetlonych przykładów i sprawdź swoją odpowiedź. Dasz radę osiągnąć maksymalną liczbę punktów? https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100/
- Uzupełniamy arkusz pracy file:///C:/Users/Irena/Downloads/gra-pytania-matematyka-1%20(2).pdf
-