Zadania dla Klasy III na 29 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Temat: Kim będę , gdy dorosnę

Edukacja polonistyczna i społeczna

  1. Przeczytaj opowiadanie pt. Fryzjerka – podręcznik s. 12
  2. Powiedz co należy zrobić, aby dobrze wykonywać swój zawód i wypełniać obowiązki.
  3. Wytnij z „Wycinanki” wyrazy i je uporządkuj. Wklej utworzone zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń w tekście na s. 12 w podręczniku.- ćw. 1 s. 11
  4. Uzupełnij tabelę brakującymi rzeczownikami i przymiotnikami- ćw. 2 s. 11
  5. Przeczytaj wyrazy. Które z wymienionych cech uważasz za najważniejsze w dorosłym życiu? Podkreśl wybrane wyrazy. Uzasadnij ustnie swój wybór- ćw. 3 s. 11
  6. Przeczytaj wiersz ,,Będę dorosły” – podręcznik s. 13. Opowiedz o wyobrażeniach chłopca związanych z dorosłością.
  7. Na podstawie wiersza ze s. 13 w podręczniku połącz liniami odpowiednie fragmenty zdań. Następnie dokończ zdania.- ćw. 4 s. 12
  8. Napisz, czym zajmują się zawodowo twoi rodzice lub ktoś z twoich bliskich i co lubią robić w wolnym czasie.- ćw. 5. S. 12. Kim ty chciałbyś być w przyszłości?
  9. Pokoloruj ramki z wyrazami pokrewnymi do wyrazu dorosłość.- ćw. 6 s. 12

Praca domowa: Napisz  w zeszycie kilka zdań o tym, co dla ciebie oznacza bycie dorosłym

-

Edukacja matematyczna

Liczby czterocyfrowe. Wykonaj zadanie 1,2,3,4 s. 44

-

Zajęcia dodatkowe

Temat: Jak na świecie świętuje się 1. dzień wiosny?

1.      Obejrzyj film https://youtu.be/Klj1bz-LC5A

 -

 Język kaszubski

Temat: Potrawy wielkanocne.

 Co Kaszubi jadali na Wielkanoc, po czterdziestodniowym poście?

Jaka jest symbolika potraw w koszyku wielkanocnym?

 Zapoznaj się z materiałem:

https://www.gazetakaszubska.pl/53903/jastre

https://learningapps.org/13257036

 -

Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się

Temat:  Gra w wyrazy, czyli słowa ze słowa.

  1. Przygotuj proszę 3-5 kartek ksero i mazak.
  2. Powitanie i integracja uczestników zajęć. Zabawa „Witam tych, którzy…”   Celem ćwiczenia jest powitanie i integracja grupy oraz wzmocnienie skupienia uwagi uczniów zanim zostanie rozpoczęta właściwa część zajęć.
  1. Wyrazy, czyli słowa ze słowa. Bawimy się  w  tworzenie  z  liter jednego  wyrazu jak  najwięcej   nowych słów i zapisujemy  je  na kartce.  Przeliczamy punkty i wybieramy zwycięzcę.
  2. Gramy w „Dobierz rym” Nauczyciel podaje jakiś wyraz, do którego natychmiast trzeba podać wyraz rymujący się z nim, na przykład: śpiewa – Ewa, klapa – kanapa.

-

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Temat: Doskonalenie umiejętności mnożenia. Obliczanie iloczynów.

  1. Wprowadzenie i rozgrzewka – tabliczka mnożenia
  2. Quiz matematyczny https://www.superkid.pl/mnozenie-100-quiz-3
  3. Wojna karciana

Nauczyciel ma karty z liczbami od 2 do 10- mogą to być karty ze zwykłej talii albo takie z różnych karcianych gier, które mają wydrukowane liczby.

Gracz odkrywa dwie karty, mnoży liczby, które pokazały się na kartach i zapisuje wynik. Gra jest małą modyfikacją popularnej karcianej "wojny". Daną rundę wygrywa osoba, która uzyskała najwyższy wynik. Oczywiście osoba, która podała zły iloczyn nie ma szans na uzyskanie punktów w danej rundzie i traci jedną kolejkę.Ilość rund określają gracze. W następnej grze odkrywamy trzy karty i gramy według wcześniejszych zasad.

  1. Tabliczka mnożenia do 100 – test wyboru https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100-test-wyboru/
  2. Tabliczka mnożenia do 100–  wykonujemy  poniższe ćwiczenia do momentu, aż dojdziemy do perfekcji. Oblicz po kolei każdy z wyświetlonych przykładów i sprawdź swoją odpowiedź. Dasz radę osiągnąć maksymalną liczbę punktów? https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100/
  3. Uzupełniamy arkusz pracy  file:///C:/Users/Irena/Downloads/gra-pytania-matematyka-1%20(2).pdf

-