Zadania dla Klasy III na 23 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza i społeczna
Temat: Jak Elf uratował swojego człowieka
- Przeczytaj kolejny fragment lektury ,, Sposób na Elfa” pt.- podręcznik s. 42
- Wytnij z „Wycinanki” wyrazy, ułóż z nich zdania i przyklej je pod odpowiednimi obrazkami. Następnie ponumeruj ilustracje zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu na s. 42 w podręczniku.ćw.1s.41
- Przeczytaj plan wydarzeń innej przygody opisanej w książce Sposób na Elfa.
Zamień równoważniki zdań na zdania i zapisz plan w zeszycie. Podkreśl czasowniki.ćw.2 s. 42
- Połącz liniami określenie dotyczące psa, zdjęcie i nazwę rasy.
-
Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania 1-6 s. 66
-
Mali detektywi
Temat: Jak koncentracja pomaga detektywom w pracy?
- Materiały: wydrukowana lub odwzorowana ręcznie plansza z szachownicą, dwie karteczki z narysowanymi na nich (lub napisanymi) notesem i kapeluszem
Instrukcja:
- Weź szachownicę oraz jedną z karteczek. Nie pokazuj dziecku wybranego słowa.
- Wymyśl drogę do wybranego słowa dla dziecka – detektywa.
- Opisuj detektywowi drogę takimi komunikatami jak: pole w prawo, dwa pola do góry itd.
- Grajcie tak długo, aż detektywowi uda się odnaleźć wybrany przez ciebie przedmiot.
- Następnie zastanówcie się, co pomogło detektywowi odnaleźć przedmiot oraz jakie cechy powinien posiadać dobry detektyw.
- Co zmieniło się w biurze detektywa?
Instrukcja do pracy zdalnej:
- Poproś dziecko, aby wyobraziło sobie, że pokój jest biurem detektywa.
- Niech uważnie przyjrzy się pomieszczeniu (może też na głos opisać otoczenie), a następnie wyjdzie z pokoju na kilka minut.
- W tym czasie poprzestawiaj znajdujące się w pokoju rzeczy.
- Zawołaj dziecko, aby odnalazło różnice w pokoju.
- Po zakończonej zabawie możecie zamienić się rolami.
- Zastanówcie się wspólnie nad poniższymi pytaniami:
Czy opowiadanie na głos pomogło w zapamiętaniu większej ilości szczegółów?
Czy łatwo było odgadnąć zmiany?
Jeśli zamieniliście się rolami - dlaczego drugiej osobie łatwiej było odnaleźć różnice?
Jakie czynniki pomagają w koncentracji uwagi?
-
Język kaszubski
Temat: Liczby- liczebniki główne i porządkowe.
Zapoznaj się z wiadomościami: https://dzotczi.pl/blog/uczymy-sie-kaszubskiego-3/
Wykorzystaj poznane słowa: policz swoich kolegów w klasie, przedmioty szkolne, swoje palce, itp.
Ile masz lat? Ile to kosztuje?- poznaj zasady https://pl.wikibooks.org/wiki/Kaszubski/Podstawy/Lekcja_5
-