Zadania dla Klasy III na 23 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza i społeczna

Temat: Jak Elf uratował swojego człowieka

  1. Przeczytaj kolejny fragment lektury ,, Sposób na Elfa” pt.- podręcznik s. 42
  2. Wytnij z „Wycinanki” wyrazy, ułóż z nich zdania i przyklej je pod odpowiednimi obrazkami. Następnie ponumeruj ilustracje zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu na s. 42 w podręczniku.ćw.1s.41
  3. Przeczytaj plan wydarzeń innej przygody opisanej w książce Sposób na Elfa.

Zamień równoważniki zdań na zdania i zapisz plan w zeszycie. Podkreśl czasowniki.ćw.2 s. 42

  1. Połącz liniami określenie dotyczące psa, zdjęcie i nazwę rasy.

-

Edukacja matematyczna

Wykonaj zadania 1-6 s. 66

-

Mali detektywi

Temat: Jak koncentracja pomaga detektywom w pracy?

  1. Materiały: wydrukowana lub odwzorowana ręcznie plansza z szachownicą, dwie karteczki z narysowanymi na nich (lub napisanymi) notesem i kapeluszem

Instrukcja:

  • Weź szachownicę oraz jedną z karteczek. Nie pokazuj dziecku wybranego słowa.
  • Wymyśl drogę do wybranego słowa dla dziecka – detektywa.
  • Opisuj detektywowi drogę takimi komunikatami jak: pole w prawo, dwa pola do góry itd.
  • Grajcie tak długo, aż detektywowi uda się odnaleźć wybrany przez ciebie przedmiot.
  • Następnie zastanówcie się, co pomogło detektywowi odnaleźć przedmiot oraz jakie cechy powinien posiadać dobry detektyw.
  1. Co zmieniło się w biurze detektywa?

 

Instrukcja do pracy zdalnej:

  1. Poproś dziecko, aby wyobraziło sobie, że pokój jest biurem detektywa.
  2. Niech uważnie przyjrzy się pomieszczeniu (może też na głos opisać otoczenie), a następnie wyjdzie z pokoju na kilka minut.
  3. W tym czasie poprzestawiaj znajdujące się w pokoju rzeczy.
  4. Zawołaj dziecko, aby odnalazło różnice w pokoju.
  5. Po zakończonej zabawie możecie zamienić się rolami.
  6. Zastanówcie się wspólnie nad poniższymi pytaniami:

Czy opowiadanie na głos pomogło w zapamiętaniu większej ilości szczegółów?

Czy łatwo było odgadnąć zmiany?

Jeśli zamieniliście się rolami - dlaczego drugiej osobie łatwiej było odnaleźć różnice?

Jakie czynniki pomagają w koncentracji uwagi?

 -

Język kaszubski

Temat: Liczby- liczebniki główne i porządkowe.

Zapoznaj się z wiadomościami: https://dzotczi.pl/blog/uczymy-sie-kaszubskiego-3/

Wykorzystaj poznane słowa: policz swoich kolegów w klasie, przedmioty szkolne, swoje palce, itp.

 Ile masz lat? Ile to kosztuje?- poznaj zasady https://pl.wikibooks.org/wiki/Kaszubski/Podstawy/Lekcja_5

-