Zadania dla Klasy II na 31 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Temat : Wyprawa na Antarktydę
Edukacja polonistyczna – strona 11 podręcznik strona 18-20,
ćwiczenia zadanie 1-6 strona 18-20
Edukacja matematyczna – podręcznik edukacja matematyczna strona 12
ćwiczenia 1-4 strona 11-12
-
JĘZYK KASZUBSKI
Temat: Co można przygotować z ziemniaków?
Poznaj kaszubskie nazwy potraw https://learningapps.org/13257036
Które potrawy mozna przygotować z ziemniaków? - wykonaj zadanie w zeszycie ćwiczeń ze str. 34
Zapamiętaj nowe słowa.
-
JĘZYK ANGIELSKI
- Podręcznik strona 34. Poznajemy nazwy pór roku. POWIEDZ JE GŁOŚNO: https://www.youtube.com/watch?v=qFtNpbpQTPw
Oglądamy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=lK9yu5iPYDU&t=1s
- Piosenka „Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?” : https://www.youtube.com/watch?v=4c6zZ-10QJw
- Ćwiczenia: 1,2/32
- Dodatkowe gry:
https://wordwall.net/pl/resource/735873/angielski/tiger-2-unit-3-seasons-and-nature ,
-
Zajęcia plastyczne
Temat: ,,Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę”
Materiały: duża lub mała kartka z bloku rysunkowego i materiały w zależności od pomysłu na przedstawienia tematu.
- Chcemy jako prawdziwi przyjaciele zwierząt pokazać w formie pracy plastycznej jak pomagamy zwierzętom przetrwać trudny czas zimy.
- Pracę plastyczną wykonujemy w dowolnej technice np.:
- - malarstwo,
- - rysunek,
- - wydzieranka,
- - wycinanka,
(techniki mogą być ze sobą łączone)
3. Interpretacja tematu zależy od wyobraźni plastycznej autora dlatego liczą się wasze pomysły na pracę.
-
Warsztaty przyrodnicze
Temat: Powietrze.
- Obejrzenie filmu edukacyjnego
- https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
- https://wordwall.net/pl/resource/1508382/przyroda/powietrze
- Wykonanie doświadczeń:
- - butelka plastikowa, balon i wykałaczka
- - miska z wodą i szklanka (może być barwnik spożywczy)
- Gry o tematyce - Powietrze
- https://wordwall.net/pl/resource/1508382/przyroda/powietrze odkryj karty
- https://www.youtube.com/watch?v=SKMO7fwes3k
- https://wordwall.net/pl/resource/1608635/edukacja-przedszkolna/czy-ten-element-zanieczyszcza-powietrze
-
Logopedia kl. II grupa 1 i 2
1. Wierszyki na jednym wydechu:
Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst licząc do tylu, do ilu potrafimy najwięcej (możemy liczyć na palcach)
"Kura"
Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…
„Rosół”
Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…
„Wrony”
Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta
2. Gimnastyka buzi i języka:
Usprawniamy język:
-„Kto ma dłuższy język?” – wysuwamy język na brodę.
-„Kto sięgnie wyżej?” – unosimy czubek języka w kierunku nosa.
-„Wahadełko zegara” – dotykamy czubkiem języka kącików warg (na przemian).
-„Oblizywanie warg” – oblizujemy wargi czubkiem języka (usta szeroko otwarte).
-„Młynek” – krążymy językiem w buzi w prawo i lewo (przy zamkniętych ustach).
-„Piłeczki” – zamykamy wargi i wypychamy językiem wewnętrzną stronę policzków.
-„Malowanie buzi” – język naśladuje ruchy malarza – maluje sufit (podniebienie) oraz ściany, czyli wewnętrzną stronę policzków.
-„Czarodziejski klej” – (z wykorzystaniem czekolady w słoiczku, np. Nutelli) – smarujemy podniebienie (za górnymi zębami) czekoladą, a zadaniem dziecka jest jej zlizanie.
-„Czyszczenie zębów” – „czyścimy” językiem zewnętrzną i wewnętrzną powierzchnię zębów.
Usprawniamy wargi:
- „Całuski” – posyłamy „całuski” do swojego odbicia w lustrze (wargi ułożone w tzw. „dzióbek”).
- „Okienko” – układamy wargi na kształt koła (zęby „zamknięte” i widoczne).
-„Uśmiech-dzióbek” – ściągamy usta, jak przy artykulacji samogłoski „i”, a następnie spłaszczamy, cofając kąciki ust jak przy artykulacji głoski „u” (ćwiczenie powtarzamy).
-„Masaż warg” – dolne zęby masują (lekko nadgryzają) górną wargę, a następnie górne zęby masują dolną wargę.
-„Małpka” – „wypychamy” językiem dolną wargę.
-„Królik” – wargi ułożone w tzw. dzióbek kierujemy na przemian do lewego i prawego kącika ust.
-„Zabawa w konika” – naśladujemy odgłosy wydawane przez konia, np. kląskanie, parskanie.
-„Balonik”– „nadymamy” policzki i energicznie wypuszczamy powietrze z buzi poprzez „przekłucie balonika” palcami.
Usprawniamy podniebienie miękkie:
-„Chrapanie” – na wdechu i na wydechu
-„Chory kotek” – naśladujemy czynność ziewania, kasłania, płukania gardła, picia syropu itp.
-„Pogotowie” lub „Straż pożarna” – naśladujemy odgłosy pojazdów: eo-eo, au-au, i-o.
-„Świnka” – naśladujemy odgłosy wydawane przez świnkę.
-„Ptaszki piją wodę ze źródełka” – kilkakrotnie przełykamy ślinę (wargi rozchylone, język uniesiony do podniebienia, za górnymi zębami).
Usprawniamy żuchwę:
-„Krokodyl” – język nieruchomy, przyklejony do podniebienia – „kłapiemy zębami” (energicznie opuszczamy żuchwę).
-„Statek na morzu” lub „Sztorm” – rytmicznie przesuwamy żuchwę na boki.
-„Krówka żuje trawę” – wykonujemy okrężne i boczne ruchy żuchwy przy zamkniętych wargach.
3. Naucz się płynnie czytać wierszy. Pamiętaj o starannej wymowie wszystkich głosek.
Kaczki – cudaczki
Żyły w Szczyrku cztery kaczki ,
to były kaczki dziwaczki.
Szczaw na czczo lubiły,
kosą go kosiły.
Gotowała baba barszczyk
Gotowała baba barszczyk
a za piecem śpiewał świerszczyk:
barszczu, barszczu gotuj się,
bo mi bardzo jeść się chce.
Chłopcy i dziewczynki
Czemu wszystkie dziewczynki lubią słodkie pralinki,
kolorowe sukienki i wesołe piosenki?
Czemu wszystkie chłopaki lubią proce, straszaki
i w kieszeniach trzymają różne gwoździe i haki?
Czemu wszystkie dzieciaki mają śmieszne buziaki,
nie chcą spać wieczorami, lubią biegać w piżamie
i mamusi do ucha szeptać różne sekrety?
Czemu tak jest na świecie?
Tego nie wiem, niestety!
4. Dopasuj fragmenty wierszy do odpowiednich tytułów.
https://wordwall.net/pl/resource/1535876/julian-tuwim-dla-dzieci