Zadania dla Klasy II na 31 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat : Wyprawa na Antarktydę

Edukacja polonistyczna – strona 11 podręcznik strona 18-20,

ćwiczenia zadanie 1-6 strona 18-20

Edukacja matematyczna – podręcznik edukacja matematyczna strona 12

 ćwiczenia 1-4 strona 11-12

-

JĘZYK KASZUBSKI

Temat: Co można przygotować z ziemniaków?

 Poznaj kaszubskie nazwy potraw https://learningapps.org/13257036

 Które potrawy mozna przygotować z ziemniaków? - wykonaj zadanie w zeszycie ćwiczeń ze str. 34

 Zapamiętaj nowe słowa.

 -

JĘZYK ANGIELSKI

  1. Podręcznik strona 34. Poznajemy nazwy pór roku. POWIEDZ JE GŁOŚNO: https://www.youtube.com/watch?v=qFtNpbpQTPw

Oglądamy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=lK9yu5iPYDU&t=1s

  1. Piosenka „Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?” : https://www.youtube.com/watch?v=4c6zZ-10QJw
  2. Ćwiczenia: 1,2/32
  3. Dodatkowe gry:

 https://wordwall.net/pl/resource/735873/angielski/tiger-2-unit-3-seasons-and-nature ,

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Seasons/Seasons_of_the_year_rl1096237cy

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Seasons/Seasons_and_weather_jb181669me

 -

Zajęcia plastyczne

Temat:  ,,Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę”

Materiały: duża lub mała kartka z bloku rysunkowego i materiały w zależności od pomysłu na przedstawienia tematu.

  1. Chcemy  jako prawdziwi  przyjaciele zwierząt  pokazać  w formie pracy plastycznej jak pomagamy  zwierzętom przetrwać trudny czas zimy.
  2. Pracę  plastyczną wykonujemy  w dowolnej technice np.:
  • - malarstwo,
  • - rysunek,
  • - wydzieranka,
  • - wycinanka,

(techniki mogą być ze sobą łączone)

    3. Interpretacja tematu  zależy od wyobraźni plastycznej  autora dlatego liczą się wasze pomysły na pracę.

 -

Warsztaty przyrodnicze

Temat:  Powietrze.

  1. Obejrzenie filmu edukacyjnego
  1. Wykonanie doświadczeń:
  • - butelka plastikowa, balon i wykałaczka
  • - miska z wodą i szklanka (może być barwnik spożywczy)
  1. Gry o tematyce - Powietrze

-

Logopedia kl. II grupa 1 i 2

1. Wierszyki na jednym wydechu:

Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst licząc do tylu, do ilu potrafimy najwięcej  (możemy liczyć na palcach)

"Kura"

Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…

„Rosół”

Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…

Wrony”

Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta

2. Gimnastyka buzi i języka:

Usprawniamy język:

-„Kto ma dłuższy język?” – wysuwamy język na brodę.

-„Kto sięgnie wyżej?” – unosimy czubek języka w kierunku nosa.

-„Wahadełko zegara” – dotykamy czubkiem języka kącików warg (na przemian).

-„Oblizywanie warg” – oblizujemy wargi czubkiem języka (usta szeroko otwarte).

-„Młynek” – krążymy językiem w buzi w prawo i lewo (przy zamkniętych ustach).

-„Piłeczki” – zamykamy wargi i wypychamy językiem wewnętrzną stronę policzków.

-„Malowanie buzi” – język naśladuje ruchy malarza – maluje sufit (podniebienie) oraz ściany, czyli wewnętrzną stronę policzków.

-„Czarodziejski klej” – (z wykorzystaniem czekolady w słoiczku, np. Nutelli) – smarujemy podniebienie (za górnymi zębami) czekoladą, a zadaniem dziecka jest jej zlizanie.

-„Czyszczenie zębów” – „czyścimy” językiem zewnętrzną i wewnętrzną powierzchnię zębów.

 

Usprawniamy wargi:

- „Całuski” – posyłamy „całuski” do swojego odbicia w lustrze (wargi ułożone w tzw. „dzióbek”).

- „Okienko” – układamy wargi na kształt koła (zęby „zamknięte” i widoczne).

-„Uśmiech-dzióbek” – ściągamy usta, jak przy artykulacji samogłoski „i”, a następnie spłaszczamy, cofając kąciki ust jak przy artykulacji głoski „u” (ćwiczenie powtarzamy).

-„Masaż warg” – dolne zęby masują (lekko nadgryzają) górną wargę, a następnie górne zęby masują dolną wargę.

-„Małpka” – „wypychamy” językiem dolną wargę.

-„Królik” – wargi ułożone w tzw. dzióbek kierujemy na przemian do lewego i prawego kącika ust.

-„Zabawa w konika” – naśladujemy odgłosy wydawane przez konia, np. kląskanie, parskanie.

-„Balonik”– „nadymamy” policzki i energicznie wypuszczamy powietrze z buzi poprzez „przekłucie balonika” palcami.

 

Usprawniamy podniebienie miękkie:

-„Chrapanie” – na wdechu i na wydechu

-„Chory kotek” – naśladujemy czynność ziewania, kasłania, płukania gardła, picia syropu itp.

-„Pogotowie” lub „Straż pożarna” – naśladujemy odgłosy pojazdów: eo-eo, au-au, i-o.

-„Świnka” – naśladujemy odgłosy wydawane przez świnkę.

-„Ptaszki piją wodę ze źródełka” – kilkakrotnie przełykamy ślinę (wargi rozchylone, język uniesiony do podniebienia, za górnymi zębami).

 

Usprawniamy żuchwę:

-„Krokodyl” – język nieruchomy, przyklejony do podniebienia – „kłapiemy zębami” (energicznie opuszczamy żuchwę).

-„Statek na morzu” lub „Sztorm” – rytmicznie przesuwamy żuchwę na boki.

-„Krówka żuje trawę” – wykonujemy okrężne i boczne ruchy żuchwy przy zamkniętych wargach.

 

3. Naucz się płynnie czytać wierszy. Pamiętaj o starannej wymowie wszystkich głosek.

Kaczki – cudaczki
Żyły w Szczyrku cztery kaczki ,
to były kaczki dziwaczki.
Szczaw na czczo lubiły,
kosą go kosiły.

Gotowała baba barszczyk
Gotowała baba barszczyk
a za piecem śpiewał świerszczyk:
barszczu, barszczu gotuj się,
bo mi bardzo jeść się chce.

Chłopcy i dziewczynki
Czemu wszystkie dziewczynki lubią słodkie pralinki,
kolorowe sukienki i wesołe piosenki?
Czemu wszystkie chłopaki lubią proce, straszaki
i w kieszeniach trzymają różne gwoździe i haki?
Czemu wszystkie dzieciaki mają śmieszne buziaki,
nie chcą spać wieczorami, lubią biegać w piżamie
i mamusi do ucha szeptać różne sekrety?
Czemu tak jest na świecie?
Tego nie wiem, niestety!

 

4. Dopasuj fragmenty wierszy do odpowiednich tytułów.

https://wordwall.net/pl/resource/1535876/julian-tuwim-dla-dzieci