Zadania dla Klasy II na 3 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język kaszubski
Temat: Życzenia noworoczne. Zwroty Zëczimë...
Na dzisiejszej lekcji złożymy życzenia noworoczne po kaszubsku.
W tym celu wykonamy zadanie na str. 43 w zeszycie ćwiczeń.
Zapamiętaj treść życzeń oraz nazwy miesięcy.
-
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza, społeczna
- Podręcznik cz. 1, str. 110 i 111 (praca z tekstem).
- Ćw. cz. 2, str. 66 i 67
-
Edukacja matematyczna
- Podręcznik cz.1, str. 86 i 87
- Ćw. cz. 2, str. 36
-
Zadanie domowe
- Edukacja matematyczna podręcznik cz. 1, ćw. 3 str. 87.
- Przepisz wybraną zwrotkę poznanego wiersza do zeszytu (Historyjka i bestyjka).
-
Logopedia kl. II grupa 1
- Połącz rymujące się wyrazy. https://wordwall.net/pl/resource/1039596/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-rymuj%c4%85ce-si%c4%99-wyrazy
- Policz ile sylab ma dany wyraz? https://wordwall.net/pl/resource/1061925/logopedia/ile-sylab-ma-dany-wyraz-policz-i-sprawd%c5%ba-na-odwrocie
- Naucz się płynnie czytać:
Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka
i niechcący huknął żuczka.
Ale heca… – wnuczek mruknął
i z hurkotem w hełm się stuknął.
Leży żuczek, leży wnuczek,
a pomiędzy nimi tłuczek.
Stąd dla huczka jest nauczka,
by nie hasać z tłuczkiem wnuczka.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Huczek w: Wierszyki łamiące języki
Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie,
W szczękach chrząszcza trzeszczy miąższ,
Czcza szczypawka czka w Szczecinie,
Chrząszcza szczudłem przechrzcił wąż,
Strząsa skrzydła z dżdżu,
A trzmiel w puszczy, tuż przy Pszczynie,
Straszny wszczyna szum.
Już od rana na podwórzu
wśród patyków i wśród liści
przycupnęli nad kałużą
pracowici kałużyści.
Autor: Danuta Wawiłow, Kałużyści
Turlał goryl po Urlach kolorowe korale,
rudy góral kartofle tarł na tarce wytrwale.
Gdy spotkali się w Urlach,
góral tarł, goryl turlał,
chociaż sensu nie było w tym wcale.
Kurkiem kranu kręci kruk,
kroplą tranu brudząc bruk,
a przy kranie, robiąc pranie,
królik gra na fortepianie.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Królik w: Wierszyki łamiące języki
-
Logopedia kl. II grupa 1
1.Połącz rymujące się wyrazy. https://wordwall.net/pl/resource/1039596/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-rymuj%c4%85ce-si%c4%99-wyrazy
2.Policz ile sylab ma dany wyraz? https://wordwall.net/pl/resource/1061925/logopedia/ile-sylab-ma-dany-wyraz-policz-i-sprawd%c5%ba-na-odwrocie
Uczeń 1- J.
3. Naucz się płynnie czytać:
Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka
i niechcący huknął żuczka.
Ale heca… – wnuczek mruknął
i z hurkotem w hełm się stuknął.
Leży żuczek, leży wnuczek,
a pomiędzy nimi tłuczek.
Stąd dla huczka jest nauczka,
by nie hasać z tłuczkiem wnuczka.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Huczek w: Wierszyki łamiące języki
Uczeń 2- I.
3. Naucz się płynnie czytać:
“Entliczek- pętliczek”
Entliczek-pętliczek, czerwony stoliczek,
a na tym stoliczku pleciony koszyczek,
w koszyczku jabłuszko,
w jabłuszku robaczek,
a na tym robaczku zielony kubraczek...
“Trudne pytania”
- Co robi leszczyk, gdy pada deszczyk?
- Co robi kaczka, gdy jedzie taczka?
- Co robią beczki, gdy wpadną do rzeczki?
- Co robią pączki, gdy trafią do rączki?
- Czarku daj spokój, już nie męcz mnie!
Odpowiedzieć na twe pytania nie da się!
-
Logopedia kl. II grupa 3
Uczeń 1- O.
- Wykonaj ćwiczenia języka: https://wordwall.net/pl/resource/1043776/logopedia/%c4%87wiczenia-j%c4%99zyka-przy-wywo%c5%82ywaniu-g%c5%82oski-r
- Wyrazy z [td/dd] - nagłos. Przyporządkuj wyrazy do odpowiednich kolumn. Każdy wyraz powtarzaj pięć razy. https://wordwall.net/pl/resource/1051089/logopedia/wyrazy-z-td-dd-nag%c5%82os-przyporz%c4%85dkuj-wyrazy-do
Uczeń 2- K.
1.Wykonaj ćwiczenia artykulacyjne : https://wordwall.net/pl/resource/1284410/logopedia-%C4%87wiczenia-artykulator%C3%B3w
2.Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski cz: https://wordwall.net/pl/resource/2048406/logopedia/samolot-cz
3.Różnicowanie c-cz.
- a)Wybierz brakującą głoskę: https://wordwall.net/pl/resource/1279212/logopedia/r%c3%b3%c5%bcnicowanie-c-cz-wybierz-brakuj%c4%85c%c4%85-g%c5%82osk%c4%99
- b)Połącz w pary c-cz: https://wordwall.net/pl/resource/1113418/logopedia/pary-c-cz
-
Zajęcia plastyczne
-
J. Angielski
Topic: Different food.
POWTÓRZ NAZWY ZWIERZĄT: https://www.youtube.com/watch?v=12SZgG88tMw
- Otwórz podręcznik na stronie 24/25 i powtórz słownictwo. Wskaż palcem wybrane obrazki i połącz je z wyrazami.
- W ćwiczeniach wykonaj zadania 1,2/22 oraz 1,2 /24
- W domu: 1/26
Nagrania do tematu (przesłuchaj i powtórz głośno):
1) https://www.youtube.com/watch?v=xmU2lxUCgkc&t=4s
2) https://www.youtube.com/watch?v=DxuEgc6ryhs&t=11s
-