Zadania dla Klasy II na 3 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język kaszubski

Temat: Życzenia noworoczne.  Zwroty Zëczimë...

 Na dzisiejszej lekcji złożymy życzenia noworoczne po kaszubsku.

 W tym celu wykonamy zadanie na str. 43 w zeszycie ćwiczeń.

 Zapamiętaj treść życzeń oraz nazwy miesięcy.

-

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza, społeczna

  1. Podręcznik cz. 1, str. 110 i 111 (praca z tekstem).
  2. Ćw. cz. 2, str. 66 i 67

 -

Edukacja matematyczna

  1. Podręcznik cz.1, str. 86 i 87
  2. Ćw. cz. 2, str. 36

 -

Zadanie domowe

  1. Edukacja matematyczna podręcznik cz. 1, ćw. 3 str. 87.
  2. Przepisz wybraną zwrotkę poznanego wiersza do zeszytu (Historyjka i bestyjka).

-

Logopedia  kl. II grupa 1

  1. Połącz rymujące się wyrazy. https://wordwall.net/pl/resource/1039596/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-rymuj%c4%85ce-si%c4%99-wyrazy
  2. Policz ile sylab ma dany wyraz?  https://wordwall.net/pl/resource/1061925/logopedia/ile-sylab-ma-dany-wyraz-policz-i-sprawd%c5%ba-na-odwrocie
  3. Naucz się płynnie czytać:

Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka
i niechcący huknął żuczka.
Ale heca… – wnuczek mruknął
i z hurkotem w hełm się stuknął.
Leży żuczek, leży wnuczek,
a pomiędzy nimi tłuczek.
Stąd dla huczka jest nauczka,
by nie hasać z tłuczkiem wnuczka.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Huczek w: Wierszyki łamiące języki

Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie,
W szczękach chrząszcza trzeszczy miąższ,
Czcza szczypawka czka w Szczecinie,
Chrząszcza szczudłem przechrzcił wąż,
Strząsa skrzydła z dżdżu,
A trzmiel w puszczy, tuż przy Pszczynie,
Straszny wszczyna szum.
Już od rana na podwórzu
wśród patyków i wśród liści
przycupnęli nad kałużą
pracowici kałużyści.
Autor: Danuta Wawiłow, Kałużyści

 Turlał goryl po Urlach kolorowe korale,
rudy góral kartofle tarł na tarce wytrwale.
Gdy spotkali się w Urlach,
góral tarł, goryl turlał,
chociaż sensu nie było w tym wcale.
Kurkiem kranu kręci kruk,
kroplą tranu brudząc bruk,
a przy kranie, robiąc pranie,
królik gra na fortepianie.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Królik w: Wierszyki łamiące języki

-

Logopedia  kl. II grupa 1

1.Połącz rymujące się wyrazy. https://wordwall.net/pl/resource/1039596/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-rymuj%c4%85ce-si%c4%99-wyrazy

2.Policz ile sylab ma dany wyraz?  https://wordwall.net/pl/resource/1061925/logopedia/ile-sylab-ma-dany-wyraz-policz-i-sprawd%c5%ba-na-odwrocie

Uczeń 1- J.

3. Naucz się płynnie czytać:

Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka
i niechcący huknął żuczka.
Ale heca… – wnuczek mruknął
i z hurkotem w hełm się stuknął.
Leży żuczek, leży wnuczek,
a pomiędzy nimi tłuczek.
Stąd dla huczka jest nauczka,
by nie hasać z tłuczkiem wnuczka.
Autor: Małgorzata Strzałkowska, Huczek w: Wierszyki łamiące języki

Uczeń 2- I.

3. Naucz się płynnie czytać:

“Entliczek- pętliczek”

Entliczek-pętliczek, czerwony stoliczek,

a na tym stoliczku pleciony koszyczek,

 w koszyczku jabłuszko,

 w jabłuszku robaczek,

a na tym robaczku zielony kubraczek...

“Trudne pytania”

 - Co robi leszczyk, gdy pada deszczyk?

- Co robi kaczka, gdy jedzie taczka?

- Co robią beczki, gdy wpadną do rzeczki?

- Co robią pączki, gdy trafią do rączki?

- Czarku daj spokój, już nie męcz mnie!

Odpowiedzieć na twe pytania nie da się!

-

Logopedia  kl. II grupa 3

Uczeń 1- O.

  1. Wykonaj ćwiczenia języka:  https://wordwall.net/pl/resource/1043776/logopedia/%c4%87wiczenia-j%c4%99zyka-przy-wywo%c5%82ywaniu-g%c5%82oski-r
  2. Wyrazy z [td/dd] - nagłos. Przyporządkuj wyrazy do odpowiednich kolumn. Każdy wyraz powtarzaj pięć razy. https://wordwall.net/pl/resource/1051089/logopedia/wyrazy-z-td-dd-nag%c5%82os-przyporz%c4%85dkuj-wyrazy-do

Uczeń 2- K.

1.Wykonaj ćwiczenia artykulacyjne : https://wordwall.net/pl/resource/1284410/logopedia-%C4%87wiczenia-artykulator%C3%B3w

2.Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski cz: https://wordwall.net/pl/resource/2048406/logopedia/samolot-cz

3.Różnicowanie c-cz.

-

Zajęcia plastyczne

-

J. Angielski

Topic: Different food.

POWTÓRZ NAZWY ZWIERZĄT: https://www.youtube.com/watch?v=12SZgG88tMw

  1. Otwórz podręcznik na stronie 24/25 i powtórz słownictwo. Wskaż palcem wybrane obrazki i połącz je z wyrazami.
  2. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1,2/22 oraz 1,2 /24
  3. W domu: 1/26

Nagrania do tematu (przesłuchaj i powtórz głośno):

1) https://www.youtube.com/watch?v=xmU2lxUCgkc&t=4s

2) https://www.youtube.com/watch?v=DxuEgc6ryhs&t=11s

-