Godziny pracy świetlicy przedszkolnej
w roku szkolnym 2024/2025
lp. |
Godzina |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
1 |
13:00-14:00 |
K. Starostecka |
J. Podhorodecka-Grzonka |
K. Kożyczkowska |
B. Bronk |
M. Przytarska |
2 |
14:00-15:00 |
K. Starostecka |
J. Podhorodecka-Grzonka |
K. Kożyczkowska |
B. Bronk |
M. Przytarska |
3 |
15:00-16:00 |
K. Starostecka |
J. Podhorodecka-Grzonka |
K. Kożyczkowska |
B..Bronk |
M. Przytarska |
-
Godziny pracy świetlicy szkolnej w
roku szkolnym 2024/2025
L.p. |
Godzina |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
1. |
7:15- 7:45 |
K. Smentoch |
K. Smentoch |
M. Horbacz |
M. Megier |
M. Megier |
2. |
8:50-9:35 |
|
|
|
|
|
3. |
9:40-10:25 |
|
|
|
|
|
4. |
10:35-11:20 |
|
|
|
|
|
5. |
11:35-12:20 |
|
|
|
|
|
6. |
12:20-13:15 |
K. Smentoch |
K. Smentoch |
K. Smentoch |
K. Smentoch |
M. Megier |
7. |
13:15-14:05 |
K. Smentoch |
K. Smentoch |
M. Megier |
M. Horbacz |
M. Horbacz |
8. |
14:05-15:00 |
M. Megier |
M. Megier |
M. Megier |
M. Horbacz |
M. Horbacz |
-
Zadania świetlicy szkolnej
- organizowanie opieki,
- tworzenie warunków do nauki własnej,
- organizowanie pomocy w nauce,
- przyzwyczajanie do samodzielnej pracy,
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
- organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
- odkrywanie i rozwijanie zainteresowań,
- stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego,
- upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
- rozwijanie samodzielności i aktywności,
- współpraca z rodzicami i nauczycielami dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej, a także z pedagogiem szkolnym.
Regulamin wewnętrzny świetlicy
1.Zgłaszam się do wychowawcy po wejściu do świetlicy. Fakt ten jest zaznaczany w dokumentacji świetlicy.
2. Bawię się w spokoju – nie hałasuję.
3.Plecak odkładam na wyznaczone miejsce.
4.Uczestniczę w zajęciach organizowanych w czasie mojego pobytu w świetlicy.
5.Nie niszczę mienia świetlicy.
6.W czasie pobytu w świetlicy nie bawię się telefonem komórkowym.
7.Nie opuszczam świetlicy samowolnie- wyjście do biblioteki czy toalety zgłaszam nauczycielowi.
8.Nie oddalam się od grupy podczas wyjść poza salę świetlicową.
9.Pomagam młodszym.
10.Dbam o to, aby każdy czuł się w świetlicy bezpiecznie.
11.Wobec wszystkich stosuję formy grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam.
12.Słucham poleceń nauczyciela.
13.Stosuję zasadę: Jeden mówi- reszta słucha.
14. Odkładam na miejsce rzeczy, którymi się bawiłem.
15.Jeśli korzystam z autobusu szkolnego, opuszczam świetlicę po uprzedniej konsultacji z wychowawcą i z opiekunką przechodzę do autobusu.
16.Nie wybiegam za furtkę. Wykonuję polecenia opiekunki. Pamiętam o zasadach kulturalnego zachowania się w autobusie!
-
PLAN PRACY ŚWIETLICY
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NOŻYNIE
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
Cele i zadania zajęć w świetlicy:
Organizacja pracy świetlicy szkolnej, Bezpieczeństwo w drodze do/ze szkoły i trakcie zajęć i czasie wolnym |
− Ustalenie norm i zasad obowiązujących w świetlicy. − Integracja zespołu. − Poznanie praw i obowiązków dzieci przebywających w świetlicy szkolnej. - Bezpieczeństwo w ruchu drogowym (bezpieczna droga do szkoły i powrót do domu), - pogadanki na temat bezpieczeństwa w czasie ferii zimowych i wakacji. |
Kształtowanie pozytywnych postaw uczniów |
− Kształtowanie właściwego zachowania się w szkole, miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych. − Wyrabianie szacunku i właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów. − Kształtowanie prawidłowych postaw do mienia szkolnego oraz własności prywatnej. − Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole. − Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie. − Dbanie o estetykę i porządek w szkole i w świetlicy. − Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie z trudnościami. − Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów. − Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi. − Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów. − Współpraca z pedagogiem szkolnym. |
Rozwój intelektualny |
− Zapewnienie pomocy w odrabianiu zadań oraz zorganizowanie warunków do nauki własnej. − Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się. − Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu. − Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci. − Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów i innych form edukacyjnych utrwalających logiczne myślenie. |
Budzenie i rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez organizację różnych form zajęć |
− Plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie znanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach. − Czytelniczo-medialnych – udział w imprezach organizowanych w szkole, świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych i bajek dla dzieci, współpraca z biblioteką szkolną. − Umuzykalniających – zabawy rytmiczne i śpiewanie piosenek . − Sportowo-zabawowe – szkolny plac zabaw i boiska sportowe. |
Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych |
− Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych. − Wykonywanie dekoracji okolicznościowych. − Udział w imprezach szkolnych według kalendarza imprez. |
Edukacja ekologiczna |
- Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka w środowisko naturalne − Wyrabianie nawyków segregowania śmieci. − Podkreślanie ważności udziału w akcjach np. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi |
Edukacja prozdrowotna i profilaktyka uzależnień |
− Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (zabawy na placu zabaw). − Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie, uprawianie sportu). − Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój dziecka. |
Edukacja czytelnicza i medialna |
- Czytanie w celu zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych. − Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem. − Współpraca z biblioteką szkolną w celu dostosowania tematyki i ciekawości książek do wieku i zainteresowań dzieci. |
Plan pracy świetlicy szkolnej wynika z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Treści programowe podzielone są na cykle tematyczne. Tematyka zajęć jest dostosowana do obchodzonych uroczystości i świąt, pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci. Uczniowie podczas zajęć uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą koncentrację, pamięć, sprawność manualną i aktywność psychoruchową. W ciągu całego roku uczniowie otrzymują fachową, systematyczną pomoc w nauce i emocjonalne wsparcie w sytuacjach trudnych.