Godziny pracy świetlicy przedszkolnej

w roku szkolnym 2024/2025

lp.

Godzina

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1

13:00-14:00

K. Starostecka

J. Podhorodecka-Grzonka

K. Kożyczkowska

B. Bronk

M. Przytarska

2

14:00-15:00

K. Starostecka

J. Podhorodecka-Grzonka

K. Kożyczkowska

B. Bronk

M. Przytarska

3

15:00-16:00

K. Starostecka

J. Podhorodecka-Grzonka

K. Kożyczkowska

B..Bronk

M. Przytarska

-

Godziny pracy świetlicy szkolnej w

roku szkolnym 2024/2025

L.p.

Godzina

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1.

7:15- 7:45

K. Smentoch

K. Smentoch

M. Horbacz

M. Megier

M. Megier

2.

8:50-9:35

 

 

 

 

 

3.

9:40-10:25

 

 

 

 

 

4.

10:35-11:20

 

 

 

 

 

5.

11:35-12:20

 

 

 

 

 

6.

12:20-13:15

K. Smentoch

K. Smentoch

K. Smentoch

K. Smentoch

M. Megier

7.

13:15-14:05

K. Smentoch

K. Smentoch

M. Megier

M. Horbacz

M. Horbacz

8.

14:05-15:00

M. Megier

M. Megier

M. Megier

M. Horbacz

M. Horbacz

-

Zadania świetlicy szkolnej

  • organizowanie opieki,
  • tworzenie warunków do nauki własnej,
  • organizowanie pomocy w nauce,
  • przyzwyczajanie do samodzielnej pracy,
  • wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
  • organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
  • odkrywanie i rozwijanie zainteresowań,
  • stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego,
  • upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
  • rozwijanie samodzielności i aktywności,
  • współpraca z rodzicami i nauczycielami dzieci uczęszczających  do świetlicy szkolnej, a także z pedagogiem  szkolnym.

 

Regulamin wewnętrzny świetlicy

1.Zgłaszam się  do wychowawcy po wejściu do świetlicy. Fakt ten jest zaznaczany  w dokumentacji świetlicy.

2. Bawię  się w spokoju – nie hałasuję.

3.Plecak odkładam na wyznaczone miejsce.

4.Uczestniczę  w zajęciach organizowanych w czasie mojego pobytu w świetlicy.

5.Nie niszczę mienia świetlicy.

6.W czasie pobytu w świetlicy nie bawię  się telefonem  komórkowym.

7.Nie opuszczam  świetlicy samowolnie- wyjście do  biblioteki czy toalety zgłaszam nauczycielowi.

8.Nie oddalam  się od grupy podczas wyjść poza salę świetlicową.

9.Pomagam   młodszym.

10.Dbam o to, aby każdy czuł się w świetlicy bezpiecznie.

11.Wobec wszystkich stosuję  formy grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam.

12.Słucham poleceń nauczyciela.

13.Stosuję zasadę: Jeden mówi- reszta słucha.

14. Odkładam na miejsce rzeczy, którymi się bawiłem.

15.Jeśli  korzystam z  autobusu szkolnego,  opuszczam świetlicę po uprzedniej konsultacji z wychowawcą   i z opiekunką  przechodzę do  autobusu.

16.Nie wybiegam za furtkę. Wykonuję polecenia opiekunki. Pamiętam o zasadach  kulturalnego zachowania się w autobusie!

-

PLAN PRACY ŚWIETLICY

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NOŻYNIE

NA ROK SZKOLNY 2022/2023

Cele i zadania zajęć w świetlicy:

Organizacja pracy świetlicy szkolnej, Bezpieczeństwo w drodze do/ze szkoły i trakcie zajęć i czasie wolnym

− Ustalenie norm i zasad obowiązujących w świetlicy.

 − Integracja zespołu.

− Poznanie praw i obowiązków dzieci przebywających w świetlicy szkolnej.

- Bezpieczeństwo w ruchu drogowym (bezpieczna droga do szkoły i powrót do domu),

- pogadanki na temat bezpieczeństwa w czasie ferii zimowych i wakacji.

Kształtowanie pozytywnych postaw uczniów

− Kształtowanie właściwego zachowania się w szkole, miejscach publicznych i podczas

   uroczystości szkolnych.

− Wyrabianie szacunku i właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów.

− Kształtowanie prawidłowych postaw do mienia szkolnego oraz własności prywatnej.

 − Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole.

− Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie.

− Dbanie o estetykę i porządek w szkole i w świetlicy.

 − Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie z trudnościami.

 − Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów.

− Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi.

 − Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

− Współpraca z pedagogiem szkolnym.

Rozwój intelektualny

− Zapewnienie pomocy w odrabianiu zadań oraz zorganizowanie warunków do nauki własnej.

− Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się.

− Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia   w poprawnym czytaniu i  mówieniu.

 − Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci.

 − Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów i innych form edukacyjnych   utrwalających logiczne myślenie.

Budzenie i rozwijanie zainteresowań uczniów  poprzez organizację różnych form zajęć

− Plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie znanych technik plastycznych,

   organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach.

 − Czytelniczo-medialnych – udział w imprezach organizowanych w szkole, świadome   i   odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie  filmów   edukacyjnych i bajek dla dzieci, współpraca z biblioteką szkolną.

− Umuzykalniających – zabawy rytmiczne i śpiewanie piosenek .

− Sportowo-zabawowe – szkolny plac zabaw i boiska sportowe.

Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych

− Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych.

− Wykonywanie dekoracji okolicznościowych.

 − Udział w imprezach szkolnych według kalendarza imprez.

Edukacja ekologiczna

-  Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka w środowisko  naturalne

 − Wyrabianie nawyków segregowania śmieci.

− Podkreślanie ważności udziału w akcjach np. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi

Edukacja prozdrowotna i profilaktyka uzależnień

− Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (zabawy na placu zabaw).

− Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie,

   uprawianie sportu).

− Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój dziecka.

Edukacja czytelnicza i medialna

- Czytanie w celu zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych.

− Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem.

− Współpraca z biblioteką szkolną w celu dostosowania tematyki i ciekawości książek do wieku i   zainteresowań dzieci.

Plan pracy świetlicy szkolnej wynika z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Treści programowe podzielone są  na cykle tematyczne. Tematyka zajęć jest dostosowana do obchodzonych uroczystości i świąt, pór roku oraz  do zainteresowań   i potrzeb dzieci. Uczniowie podczas zajęć uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą koncentrację, pamięć, sprawność manualną i aktywność psychoruchową. W ciągu całego roku uczniowie otrzymują fachową, systematyczną pomoc w nauce i emocjonalne wsparcie w sytuacjach trudnych.