- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 10190
-
Ogólna informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Administratorem danych osobowych (zwanym dalej administratorem danych) jest Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Nożynie z siedzibą w Nożynie 40, 77-116 Czarna Dąbrówka, zwana dalej Administratorem danych.
- Inspektorem Ochrony Danych jest Piotr Piątak, z którym można kontaktować się e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Administrator danych przetwarza dane osobowe w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.), ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 868 z późn. zm.) oraz innych przepisów prawa określonych w Statucie jednostki. Administrator może przetwarzać dane osobowe również w celu realizacji postanowień umowy, wynikających z przepisów prawa obowiązków ustawowych, jak również w celach promocyjnych i informacyjnych działalności jednostki.
- Dane osobowe uczniów obejmujące: imię, nazwisko, Pesel, adres zamieszkania
i zameldowania Administrator Danych udostępnia: ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania (za pośrednictwem systemu informacji oświatowej SIO) na podstawie przepisów ustawy o systemie informacji oświatowej. - Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania odbiorcom danych na podstawie stosownych umów podpisanych przez Administratora Danych w związku z prawidłową realizacją zadań.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit a, b, c i f oraz art. 9 ust. 2 lit b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). - Podanie danych osobowych (z wyłączeniem wizerunku) jest wymogiem ustawowym, wynikającym z obowiązku szkolnego, i osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Odmowa podania danych osobowych skutkować będzie konsekwencjami określonymi w ustawach wskazanych w pkt 3. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres nauczania, wychowania i opieki dziecka oraz monitorowania jego sytuacji jako absolwenta, obowiązku archiwizowania dokumentacji i ewentualnych roszczeń. W przypadku realizacji umowy podanie danych osobowych jest dobrowolne,jednak ich podanie jest warunkiem przygotowania, zawarcia i realizacji/ wykonania umowy. Natomiast w przypadku wizerunku Administrator przetwarza go na podstawie udzielonej zgody,która może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Osoby, których dane osobowe są przetwarzane, posiadają prawo dostępu do danych osobowych dotyczących ich osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Osoby, których dane osobowe są przetwarzane mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe, które są przetwarzane przez Administratora Danych nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Administrator danych nie przekazuje ani nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowych.
-
Obwieszczenie
Administratora danych
w sprawie monitoringu wizyjnego
zastosowanego na terenie Szkoły Podstawowej im. Św. Jana Pawła II w Nożynie
- W Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Nożynie, w celu zapewnienia odpowiedniej opieki nad dziećmi oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa wprowadza się szczególny nadzór w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring).
- Obszar objęty monitoringiem obejmuje hole i korytarze w budynku, teren wokół budynku ze szczególnym uwzględnieniem wejść do budynku.
- Obszary wskazane w ust. 2 zostały oznaczone za pomocą odpowiednich znaków.
- Monitoring obejmuje wyłącznie rejestrację obrazu.
- Nagrania obrazu administrator danych przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nieprzekraczający 7 dni od dnia nagrania.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator danych powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 5 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Po upływie okresów, o których mowa w ust. 5 lub 6, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Klauzula informacyjna
- Administratorem danych osobowych gromadzonych w związku z monitoringiem jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Nożynie z siedzibą pod adresem Nożyno 40, 77-116 Czarna Dąbrówka.
- Cel przetwarzania danych określony został w art. 108 a Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900).
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym może Pani/Pan kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych drogą elektroniczną (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) lub pisemnie na adres Administratora danych.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych: art. 6 ust. 1 lit c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Dane osobowe pozyskane za pośrednictwem monitoringu przetwarzane będą przez okres wynikający z ust. 5 i 6.
- Osoby, których dane osobowe są przetwarzane w związku z prowadzonym monitoringiem, posiadają prawo do informacji, prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach, prawo żądania usunięcia danych jej dotyczących, prawo do anonimizacji wizerunku oraz prawo do przetwarzania danych przez ograniczony czas.
- Osoby, których dane osobowe są przetwarzane mają również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
- Pozyskane za pośrednictwem monitoringu dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
-
- Polityka cookies
- Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
5. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
6. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
-
{nomultithumb}
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 3418
Przyjaciele Szkoły w roku szkolnym 2017/2018
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada,
lecz przez to, kim jest:
nie przez to, co ma,
lecz przez to, czym dzieli się z innymi”
Jan Paweł II
Przyjaciele Szkoły w 2024 roku
- Pani Agnieszka Kałuża-Horbaczewska NEURON-Gabinet Terapii Sensorycznej
- Pani Justyna Gniot "Salon kosmetyczny #aleładnie"
- Pani Agata Michańczyk "Salon fryzjerski Agata Michańczyk"
- Pani Klaudia Bolda "Klaudia Bolda Fotografia"
- Pani Agnieszka Fagasińska-Kołnierzak "Zumba"
- Pan Artur Smarzyński MMA FURIA BYTÓW
- Bytowskie Centrum Kultury
- Pani Agnieszka i Pan Paweł Tomala
- Pan Tadeusz Labuda "Spółdzielnia Usługowo-Handlowa w Rokitach"
- Pan Jan Klasa wójt Gminy Czarna Dąbrówka
- Pan Łukasz Malski "Sklep Spożywczo-Przemysłowy"
- Drukarnia WRAP FACTORY
- Pan Jarosław Malkiewicz "Napoli Pizza Kebab"
- Gminne Centrum Kultury i Biblioteka w Czarnej Dąbrówce
- Ochotnicza Straż Pożarna w Nożynie
- Sołectwo Nożynko
- Sołectwo Unichowo
- Sołectwo Nożyno
- Sołectwo Kartkowo
- Sołectwo Kleszczyniec
- Sołectwo Osowskie
Jesteśmy bardzo wdzięczni tym, którzy udzielają naszej placówce wsparcia, choćby najmniejszego, okazują nam wielkie serce, bezinteresowność i dobrą wolę.
Wielką radością jest dla nas Państwa sympatia i uznanie.
Wierząc, że dobro raz dane, wraca z podwójną siłą, życzymy Państwu samych sukcesów.
{nomultithumb}
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 4274
WSTĘP:
Szkoła Podstawowa Im. Św. Jana Pawła II w Nożynie, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://spnozyno.czarnadabrowka.com.pl/
Data publikacji strony internetowej: 01.09.2019r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 06.04.2021r.
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- firma nie posiadają napisów dla osób głuchych
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny piktogramy w górnym, prawym rogu strony przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
- możliwość pomniejszenia liter
- podkreślone linki
- mapa witryn
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklaracje sporządzono dnia 22.03.2022 r.
Aktualizacja deklaracji dnia 01.02.2023 r
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej Im. Św. Jana Pawła II w Nożynie
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Małgorzata Przytarska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: +48 59 82-12-685
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
- Do budynku szkoły prowadzi 5 wejść (dwa od strony północnej i trzy od strony południowej). Do czterech wejść prowadzą schody. Przy jednym z północnych wejść znajduje się podjazd dla niepełnosprawnych.
- Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Od strony północnej znajduje się parking o nawierzchni utwardzonej z wydzielonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach są pracownicy obsługi.
- W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Parter budynku jest dostępny dla osób poruszających się na wózku.
- Budynek nie posiada wind.
- Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.
- W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
{nomultithumb}
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 3346
-
REKRUTACJA DO SZKÓŁ
Informacje dla absolwentów
Drodzy uczniowie, rekrutacja do klas I szkół ponadpodstawowych Powiatu Bytowskiego na rok szkolny 2021/2022 rozpocznie się już wkrótce. Poniżej znajdziecie przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Bytowie: harmonogram rekrutacji, ofertę edukacyjną, informacje o stypendium i podanie dla absolwentów, które obowiązuje podczas rekrutacji na przyszły rok szkolny.
Pliki do pobrania:
*******************************
Tutaj się uczę!
Wybór szkoły i kierunku kształcenia to poważna decyzja, często na całe życie. Już za chwilę staną przed nią absolwenci podstawówek. To moment, w którym warto dobrze przemyśleć wszystkie za i przeciw. Chcąc ułatwić uczniom i ich rodzicom dokonanie wyboru przygotowaliśmy specjalny projekt pod nazwą „TUTAJ SIĘ UCZĘ – TUTAJ PRACUJĘ”. Z jego pomocą można, nie wychodząc z domu, poznać bogatą ofertę kierunków kształcenia w szkołach Powiatu Bytowskiego. Zapraszamy do obejrzenia naszych nowoczesnych pracowni, poznania ciekawych kierunków. Zobaczcie Państwo jakie czekają na uczniów praktyki krajowe i zagraniczne, sprawdźcie jaka jest perspektywa pracy. Posłuchajcie, co mają do powiedzenia koledzy, absolwenci, nauczyciele i przyszli pracodawcy.
Zapraszamy na stronę www.tutajsieucze.pl. Życzymy mądrych decyzji!
*************************************
{nomultithumb}
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 9649
-
-
Jadłospis
od dnia 10.02.2025r. do dnia 14.02.2025r.
|
|
Wykaz składników |
Poniedziałek |
Zupa pomidorowa z makaronem (250g-350g) Pieczywo (35g-40g) Owoc |
Wywar mięsno-warzywny; kurczak; marchew; seler; pietruszka korzeń; sól; pieprz; makaron; ziele angielskie; liść laurowy; koncentrat, chleb pszenny |
Wtorek |
Kotlet drobiowy z suszonymi pomidorami (120g) Ziemniaki (120g) Surówka z marchewki (60g) Woda z cytryną |
Pierś z kurczaka; sól; pieprz; jajka; mąka; bułka tarta; olej; ziemniaki; marchew; jogurt naturalny; cytryna; woda; cukier; suszone pomidory |
Środa |
Naleśniki z dżemem i twarogiem (200-250g) Woda z cytryną Pudding |
Jajka; cukier; maka; mleko; dżem; twaróg: cytryna; woda |
Czwartek |
Ryba smażona mintaj (120g) Ziemniaki (120g) Surówka ze świeżej kapusty colesław (60g) Woda z cytryną |
Ryba mintaj; sól; jajka; bułka tarta; olej; ziemniaki; kapusta biała; cebula; marchew; jogurt naturalny; woda; cytryna |
Piątek |
Zupa ogórkowa (250g-350g) Pieczywo (35g-40g) |
Wywar mięso- warzywny; sól; skrzydła z indyka; marchew; seler; pietruszka; ziele angielskie; liść laurowy; pieprz; ziemniaki; ogórki kiszone; chleb pszenny; śmietana słodka 18% |
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
HARMONOGRAM KORZYSTANIA
ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ
KLASY |
GODZINY |
Oddział przedszkolny 2,5 – 3 latki |
10:05 |
Klasa I Klasa II |
10:25 |
Oddział przedszkolny 4-5 latki |
10:40 |
Oddział Przedszkolny „O” |
11:00 |
Klasa III Klasa IV Klasa V |
11:20 |
Klasa VI Klasa VII Klasa VIII |
12:20 |
{nomultithumb}
- Szczegóły
- Kategoria: Szkoła
- Odsłony: 4568
PONIEDZIAŁEK |
08:50 – 10.25 11:20 – 13:15 |
WTOREK |
07:45 – 09:35 10:35 – 12.20 |
ŚRODA |
08:00 – 08:45 09:35 – 14:05 |
PIĄTEK |
11:20 – 13.00 |
-
Godziny pracy pedagoga specjalnego
- PONIEDZIAŁEK - LEKCJA 5
- WTOREK - LEKCJA 1,2,6
- ŚRODA - LEKCJA 2, 5,6
- CZWARTEK - LEKCJA 4,5
- PIĄTEK - LEKCJA 1
-
Plan pracy pedagoga szkolnego na rok szkolny 2024-2025
Zadania |
Działania |
1. Diagnoza uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów |
- pomocy nauczycielom w procesie interpretacji orzeczeń i opinii psychologiczno-pedagogicznych oraz w analizie innej dokumentacji dotyczącej ucznia - kierowanie uczniów przejawiających trudności dydaktyczne do poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym tworzenie lub współpraca w tworzeniu opinii dotyczącej ucznia - rozmowy z rodzicami uczniów kierowanych na diagnozę specjalistyczna, wyjaśnianie i rozwiewanie wątpliwości co do konieczności przeprowadzenia diagnozy - organizowanie szkoleń związanych z zagadnieniem diagnozy indywidualnych potrzeb ucznia |
2. Zadania wychowawcze w szkole w tym sposoby rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów |
- dokonywanie okresowego monitoringu sytuacji wychowawczej w szkole - przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów na temat agresji i przemocy -prowadzenie obserwacji i rozmów dotyczących sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów - prowadzenie monitoringu dotyczącego przestrzegania nowo nałożonych zasad bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych w tym przestrzeganie regulaminów szkolnych: świetlicy, biblioteki, sali gimnastycznej, stołówki, regulaminu wycieczek, regulaminu zachowania na przerwach, regulaminu oddziałów przedszkolnych, |
3.Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
- prowadzenie zajęć rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, - prowadzenie rozmów indywidualnych z uczniami przejawiającymi trudności wychowawcze i dydaktyczne -prowadzenie działań interwencyjnych w stosunku do uczniów wymagających wsparcia -występowanie z propozycją udzielania uczniom pomocy w formie różnorodnych zajęć wyrównawczych jak i rozwijających uzdolnienia - koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - prowadzenie konsultacji pedagogicznych dla rodziców i uczniów |
4. Działania z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży w tym zdrowia psychicznego |
- organizowanie zajęć dla uczniów w dziedzinie profilaktyki związanej z dbaniem o dobro swojego ciała i umysłu w tym uzależnienia od narkotyków, internetu, tytoniu , alkoholu, „Cyberprzemoc” , „Bieg po zdrowie”„Bezpieczeństwo dziecka w kontaktach z obcymi”, „Godzina dla młodych głów” - wskazywanie metod radzenia sobie w sytuacjach trudnych w tym ukierunkowanie na poznanie pozytywnych metody sprzyjających unikaniu zachowań ryzykownych i problemowych - uświadamianie uczniów i rodziców w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie - promowanie zasad prawidłowego odżywiania i zdrowego stylu życia, - opiniowanie spraw uczniów dotkniętych przemocą domową i opracowywanie wniosków do sądów rodzinnych i nieletnich - dzielenie się wiedzą z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień |
5. Działania w zakresie uświadamianie znaczenia ekologii dla życia i zdrowia człowieka |
- uczestnictwo w akcjach związanych z ochroną środowiska: - wycieczki związane z poznawaniem różnego rodzaju środowisk - akcja „Sprzątania świata”, „Zbieranie nakrętek”, „Segregacja śmieci w domu” - prowadzenie pogadanek i spotkań informacyjnych dotyczących ekologicznego stylu życia |
6. Zmniejszanie skutków zaburzeń rozwojowych oraz zapobieganie zaburzeniom zachowania |
- wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości np.: „Jestem wartościowym człowiekiem” -rozmowy z uczniami, w celu umożliwienia im zrozumienia własnych postaw, przekonań - uświadamianie uczniom wpływu innych ludzi na ich zachowanie, a także wpływu ich zachowania na otoczenie -wspieranie uczniów w zmniejszaniu napięć psychicznych wynikających z niepowodzeń szkolnych lub izolacji - prowadzenie lub organizowanie zajęć wychowawczych z uczniami np.: kształtowanie umiejętności interpersonalnych, prawidłowych relacji, sposobów rozwiązywania konfliktów-innych np: „Godzina dla młodych głów”, „Odpowiedzialność prawna nieletnich.,”, „bezpieczna szkoła - radzenie sobie z konfliktami”, „Przemoc w szkole” - udzielanie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami - współorganizowanie spotkań integrujących uczniów np.: „Nocka w szkole”, „Dzień rodzinki” -konsultowanie indywidualnych przypadków z poradnią psychologiczno-pedagogicznych |
7. Działania mediacyjne i interwencja w sytuacjach kryzysowych |
- udzielanie porad, podejmowanie konkretnych działań w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych w klasach - udzielanie uczniom porad i pomocy w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z kontaktami rówieśniczymi - prowadzenie roli mediatora na płaszczyźnie uczeń-nauczyciel - udzielanie porad rodzicom w sprawach trudności wychowawczych, konfliktowych z dziećmi - udzielanie rodzicowi informacji w zakresie ochrony prawnej jego i dzieci w sytuacji zaniedbań, przemocy ze strony współmałżonka - udzielanie informacji o organizacjach, instytucjach, specjalistach działających na rzecz pomocy rodzinie |
8. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów |
- wspierani nauczycieli i rodziców określaniu zdolności i predyspozycji uczniów - zachęcanie uczniów do udziału w zajęciach rozwijających indywidualne predyspozycje i uzdolnienia - motywowanie uczniów do nauki |
9. Wspieranie nauczycieli, wychowawców w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
-organizowanie, prowadzenie spotkań na tematy związane z profilaktyką , opieką, wychowaniem i dydaktyką - współpraca przy tworzeniu indywidualnego programu IPET i WOPFU dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - wspomaganie merytoryczne i metodyczne nauczycieli w pracy z uczniem - pomoc nauczycielom, wychowawcą w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz trudności uczniów w przyswajaniu wiedzy i umiejętności powstałych podczas nauki zdalnej - wskazywanie zalecanych form i sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych dziecka - udzielanie porad nauczycielom w zakresie interpretacji zachowań uczniów przejawiających trudności przystosowawcze - poszukiwanie i proponowanie, nauczycielom i wychowawcom różnorodnych metod wychowawczych w odniesieniu do ucznia - prowadzenie rozmów mediacyjnych na płaszczyźnie nauczyciel-rodzic |
10 . Pomoc materialna |
- monitoring sytuacji domowej uczniów i docieranie do tych, które potrzebują wsparcia w trudnej sytuacji życiowej - udzielanie rodzicom z informacji o możliwościach i procedurze uzyskania zasiłków, stypendiów i innych form pomocy - organizowanie pomocy rzeczowej uczniom - współpraca z GOPS Czarna Dąbrówka |
11. Realizacja zadań z zakresu elementów doradztwa zawodowego |
- gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia |
-
{nomultithumb}