IMG_20200220_111416.jpg

W procesie kształtowania się mowy rozwój dłoni ma niebagatelne znaczenie. Co więcej, pracując nad dłońmi, pracujemy również nad mową dziecka.

A można to robić właściwie od urodzenia i to w postaci wspaniałej zabawy.

W świetle najnowszych badań neurobiologii mowa jest czynnością złożoną, procesem wieloetapowym, w którego realizację zaangażowanych jest wiele struktur mózgowych kierujących oraz scalających pracę układów anatomicznych i  funkcjonalnych, biorących bezpośredni udział w odbiorze  i nadawaniu mowy”.

Prawidłowo wykształcona funkcja ręki umożliwia i przyspiesza rozwój mowy. Można tego dokonać poprzez odpowiednią stymulację dłoni, co prowadzi do pobudzania ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za funkcje percepcyjne i motoryczne dłoni, wpływając pośrednio na aktywizację ruchowego ośrodka mowy. Dlatego podczas dodatkowych zajęć  logopedycznych oprócz ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych oraz korekcji zaburzonych głosek duży nacisk kładziemy na motorykę rąk.