W procesie kształtowania się mowy rozwój dłoni ma niebagatelne znaczenie. Co więcej, pracując nad dłońmi, pracujemy również nad mową dziecka.
A można to robić właściwie od urodzenia i to w postaci wspaniałej zabawy.
W świetle najnowszych badań neurobiologii „mowa jest czynnością złożoną, procesem wieloetapowym, w którego realizację zaangażowanych jest wiele struktur mózgowych kierujących oraz scalających pracę układów anatomicznych i funkcjonalnych, biorących bezpośredni udział w odbiorze i nadawaniu mowy”.
Prawidłowo wykształcona funkcja ręki umożliwia i przyspiesza rozwój mowy. Można tego dokonać poprzez odpowiednią stymulację dłoni, co prowadzi do pobudzania ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za funkcje percepcyjne i motoryczne dłoni, wpływając pośrednio na aktywizację ruchowego ośrodka mowy. Dlatego podczas dodatkowych zajęć logopedycznych oprócz ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych oraz korekcji zaburzonych głosek duży nacisk kładziemy na motorykę rąk.
https://spnozyno.czarnadabrowka.com.pl/index.php/dla-uczniow/zajecia-pozalekcyjne/zajecia-wyrownawcze/320-zajecia-logopedyczne-mowie-pieknie-2#sigProIdd40470a600