Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej im. Św. Jana Pawła II

w Nożynie w roku szkolnym 2024/2025

 

 

Prezydium:

  • Przewodnicząca – P. Ewelina Lejk-Woronko ( kl. I )
  • Sekretarz – P. Karina Zander ( kl. VIII )
  • Skarbnik – P. Agnieszka Tomala ( kl. III )

 Reprezentanci klas/oddziałów  w Radzie Rodziców:

  • Katarzyna Malek (oddział 2,5 – 3 latki )
  • Karolina Beger ( oddział 4 – 5 latki)
  • Natalia Podolska ( oddział „0” )
  • Magdalena Franc ( kl. II )
  • Paulina Tusk ( kl. IV )
  • Joanna Bronk ( kl. V )
  • Anna Malek ( kl. VI )
  • Ilona Zielonka ( kl. VII )

 

W roku szkolnym 2024/2025  decyzją Rady Rodziców wysokość składki ustalono w kwocie 50 zł od każdego dziecka.

-

JEDNORAZOWA WPŁATA NA CAŁY ROK SZKOLNY.

Wpłaty można dokonać:

  • w sekretariacie szkoły
  • istnieje też możliwość wpłaty kwoty na konto Rady Rodziców

 

Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej
im. Św. Jana Pawła II w Nożynie
Nożyno 40
77-116 Czarna Dąbrówka

Numer rachunku: 69 9324 1018 0026 2903 2000 0010

W tytule wpłaty proszę wpisać imię i nazwisko oraz klasę ucznia.

 

Fundusze zebrane przez Radę są przeznaczane głównie na:

  • współfinansowanie paczek dla wszystkich dzieci na Mikołajki,
  • finansowanie 3 pierwszych miejsc w grze motywacyjnej w klasach 0-VIII,
  • atrakcje na Pikniku Rodzinnym,
  • książki na zakończenie roku szkolnego dla wszystkich oddziałów przedszkolnych oraz klas I-III i klasy VIII.

Zachęcamy do wpłat

Dziękujemy

**********************************
                                                                                                                           

Regulamin Rady Rodziców

 Szkoły Podstawowej w  Nożynie

 Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz.59)

Uchwałą Rady Rodziców z dnia 9.11.2017r. niniejszy regulamin określa cel, zadania i organizację Rady Rodziców

 

 § 1

WSTĘP

  1. Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz.59)

    Uchwałą Rady Rodziców z dnia 9.11.2017r. niniejszy regulamin określa cel, zadania i organizację Rady Rodziców

§ 2

  1. CELE I ZADANIA RADY RODZICÓW

    Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców i opiekunów prawnych szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw.

    2.1 Głównym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.

    1.organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi, samorządowymi i innymi organami w celu doskonalenia statutowej działalności szkoły

    2.pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców wspomagający proces nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku

    3.prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz oświatowych opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły

    4.upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo- wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka

     2.2     Zadaniem Rady Rodziców jest:

    1.Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności

    2.Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników

    3.Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczo- profilaktyczny szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli w terminie nie dłuższym niż do 30 września.

    4.Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły

    5.Rada Rodziców może gromadzić fundusze niezbędne do wspierania działalności szkoły, a także ustalać zasady użytkowania tych funduszy,

    6.Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania

    7.Rada Rodziców zapewnia rodzicom we współdziałaniu z innymi organami szkoły, rzeczywisty wpływ na działalność szkoły, poprzez:

    • zapoznanie z zadaniami i zamierzeniami dydaktyczno-wychowawczymi szkoły i klasy,
    • udzielanie w każdym czasie rzetelnej informacji na temat dziecka i jego postępów lub trudności i porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,
    • udostępnianie regulaminu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
    • wyrażanie i przekazywanie opinii na temat pracy szkoły
    • przedstawianie opinii o pracy nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego,
    • wydawanie opinii w przypadku podjęcia działalności w szkole przez stowarzyszenia lub inne organizacje,
    • dokonywanie wyboru przedstawicieli reprezentujących Radę Rodziców podczas konkursu na stanowisko dyrektora,
    • określenie struktur działania ogółu rodziców oraz Rady Rodziców.

§3

  1. WYBORY DO RADY RODZICÓW

     

    3.1 Wybory przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdej klasy.

    3.2. Wybory są równe, tajne i większościowe

    3.3. Rodzice uczniów danej klasy, zgromadzeni na zebraniu, wybierają w głosowaniu tajnym spośród siebie Radę Klasową.

    3.4. Rada Klasowa powinna liczyć 3 osoby, wybrane z grona rodziców danego oddziału, obecnych na zebraniu.

    3.5. Na zebraniu rodzice uczniów danej klasy wybierają przedstawiciela do Rady Rodziców.

    3.6. Zwołanie pierwszego plenarnego posiedzenia Rady Rodziców należy do obowiązków Dyrektora Szkoły Podstawowej.

    3.7.  Pierwsze posiedzenie Rady Rodziców powinno się odbyć nie później niż 14 dni od terminu wyborów.

    3.8. Plenarne zebranie Rady Rodziców wybiera spośród siebie Prezydium Rady Rodziców, jako organ kierujący pracami Rady Rodziców. Prezydium Rady Rodziców składa się z: przewodniczącego, sekretarza, skarbnika. Prezydium konstytuuje się na swym pierwszym posiedzeniu. Z grona Rady Rodziców można wybrać również Komisję Rewizyjną, składającą się z dwóch, trzech członków. Wybory są tajne.

    3.9. W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady Rodziców.

    3.10. Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.

    3.11. W sytuacjach nadzwyczajnych (stan epidemii, stan klęski żywiołowej, stan wojenny), które uniemożliwiają zebranie się członków Rady Rodziców, jej posiedzenie może odbyć się za pośrednictwem komunikatora internetowego.

    3.12. Tryb prac, w tym głosowania Rady Rodziców, obradującej za pomocą komunikatora internetowego nie ulega zmianie.

§4

  1. TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ PRZEZ RADĘ RODZICÓW

    I JEJ ORGANY WEWNĘTRZNE

    4.1 Uchwały podejmuje się zwykłą większością głosów przy obecności, co najmniej połowy regulaminowego składu Rady Rodziców.

    4.2 Listę uczestników ustala każdorazowo sekretarz lub przewodniczący.

    4.3 Protokoły i uchwały zapisywane są komputerowo. Za protokolanta Rady Rodziców i jego prawidłowe prowadzenie odpowiada sekretarz prezydium Rady.

    4.4 Rada Rodziców może podejmować różnego rodzaju decyzje online (za pomocą komunikatorów np. Messenger) w trybie pilnym lub w przypadku braku wymaganego kworum na zaplanowanym zebraniu plenarnym.

§5

  1. RAMOWY PLAN PRACY RADY RODZICÓW I JEJ ORGANÓW

    5.1 Plenarne zebranie ogółu rodziców szkoły może być zwoływane na wniosek plenarnego posiedzenia Rady Rodziców.

    5.2 Plenarne posiedzenie  Rady Rodziców jest zwoływane przez jej Prezydium nie rzadziej niż raz w roku szkolnym.

    5.3 Zebranie plenarne Rady Rodziców może być zwoływane także w każdym czasie na wniosek klasowych Rad Rodziców z co najmniej 2/3 klas, na wniosek Dyrektora Szkoły, Rady Pedagogicznej i Rady Szkoły złożony do Prezydium Rady.

    5.4 Prezydium Rady Rodziców obraduje nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym. Na posiedzenia prezydium można zaprosić Dyrektora szkoły i inne osoby.

    5.5 Zebrania rodziców poszczególnych klas odbywają się z inicjatywy samych rodziców, klasowej Rady Rodziców lub wychowawcy klasy.

§6

  1. ZASADY GROMADZENIA I WYDATKOWANIA

    FUNDUSZY RADY RODZICÓW

    6.1 Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z następujących źródeł

    1.ze składek rodziców,

    2.z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji i funduszy do których zwróci się prezydium Rady,

    3.z dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla rodziców i mieszkańców środowiska szkoły,

    4.z działalności gospodarczej,

    5.z innych źródeł prawnie niezakazanych.

    6.2 Wysokość składki rodziców ustala się na początku każdego roku szkolnego na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.

    Ustalona wysokość składki podlega indywidualnemu zadeklarowaniu jej wnoszenia przez każdego z rodziców.

    6.3 Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie „Preliminarza wydatków Rady Rodziców na dany rok szkolny”, który może ulec zmianie, na podstawie umotywowanych wniosków członków Rady Rodziców lub innych osób zaangażowanych w działalność statutową szkoły.

    6.4. Komisja Rewizyjna czuwa nad prawidłową gospodarką rachunkową Rady Rodziców, do 31 sierpnia przedstawia Radzie Rodziców protokół z kontroli wydatków Rady Rodziców. Wnioski zawarte w protokole stanowią podstawę do udzielenia absolutorium Radzie Rodziców.

§7

  1. OBSŁUGA RACHUNKOWA ŚRODKÓW FINANSOWYCH

    RADY RODZICÓW

    7.1 Do obsługi rachunkowej funduszy Rady Rodziców powołuje się skarbnika i sekretarza.

    7.2 Bezpośredni nadzór nad pracą skarbnika sprawuje Prezydium Rady Rodziców.

    7.3 Prezydium zakłada w banku bieżący rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w celu przechowywania na nim środków oraz bieżących wypłat i przelewów. Operacje finansowe na koncie dokonywane są za podpisem skarbnika lub wyznaczonego członka Rady Rodziców.

    7.4 Skarbnik Rady Rodziców prowadzi ewidencję i rozliczenie wpływów składek klasowych. Przyjęcie wpłat potwierdza się dokumentem księgowym (kp) wydanym w sekretariacie szkoły.

§8

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    8.1 Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia

    8.2 Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami

    8.3 Regulamin Rady Rodziców musi być zgodny z postanowieniami Statutu Szkoły

    8.4 Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne zebranie Rady Rodziców

     

    Podstawa prawna

    Ustawa z 14 grudnia 2016r.- Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017r., poz. 59)- art. 83 i art.43