English German Polish Spanish
Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca

16 października obchodzimy Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca. Celem inicjatywy jest popularyzacja wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy osobie, u której wystąpiło nagłe zatrzymanie krążenia.
Kolejny tydzień w grupie maluszków… i nie tylko

Miniony tydzień minął nam bardzo szybko i bardzo emocjonująco. Znów nasze dzieciaczki brały udział w ciekawych wydarzeniach.
SPOTKANIE Z KRAWCOWĄ  W ,,ZERÓWCE”

SPOTKANIE Z KRAWCOWĄ W ,,ZERÓWCE”

Pani Ewa dziś do nas przybyła, zawód krawcowej nam przybliżyła. Bardzo Pani dziękujemy, spotkanie długo pamiętać będziemy ;-)
Wieczornica poświęcona św. Janowi Pawłowi II

Dnia 14 października 2018 r. nasza szkoła, wraz z parafią św. Antoniego Padewskiego, włączyła się w obchody kolejnego Dnia Papieskiego.
Życzenia na Dzień Nauczyciela

W imieniu Rodziców Szkoły Podstawowej w Nożynie proszę przyjąć słowa uznania za trud włożony w pracę, która nie tylko kształtuje i wzbogaca wolę młodego pokolenia, ale również formuje postawy i…

Odliczanie

Wycieczka do Małopolski

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Ostatni tydzień września to czas realizacji  długo wyczekiwanej  czterodniowej wycieczki uczniów naszej szkoły do Małopolski,  w ramach której odwiedziliśmy  następujące miejsca: Oświęcim, Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice, Zator, Kraków, Wieliczka i Częstochowa. Uczestnikami wyjazdu było osiemnaścioro uczniów.

Poniedziałek 24.09.2018.  O godz. 600  wyruszyliśmy autokarem sprzed szkoły.  Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Oświęcimia. O godz. 1500 rozpoczęliśmy z przewodnikiem  zwiedzanie Państwowego Muzeum Auschwiz -Birkenau. Instytucja ta powstała, aby zachować po wsze czasy pozostałości  po byłym  niemieckim   nazistowskim obozie koncentracyjnym  i zagłady. Przechodząc przez bloki  obozowe  oglądaliśmy fotografie dokumentalne, fotokopie dokumentów, rzeźby,  eksponaty historyczne m.in.  ubrania więźniarskie, prycze i inne sprzęty, w jakie były wyposażone pomieszczenia więźniarskie, rzeczy  odebrane deportowanym Żydom. Na dziedzińcu przylegającym  do bloku 11 zatrzymaliśmy się na kilka minut przy Ścianie Straceń, aby w głębokiej ciszy oddać cześć  tym, którzy stracili tu życie. Na reprodukcjach obrazów stworzonych przez  byłego więźnia obozu Mieczysława Kościelniaka, zobaczyliśmy  przerażającą, obozową codzienność. Obejrzeliśmy również  Księgę Imion, w której na dowód wiecznej pamięci zapisano dane 4,2 mln zgładzonych  europejskich Żydów. Następnie   przeszliśmy przez  rampę kolejową, na której rozładowywano wagony z nowo przybyłymi więźniami.  Najtrudniej było w   krematorium… Każdy z nas zachowa z tego miejsca szczególne refleksje. Na długo w  naszej pamięci pozostaną  słowa jednego z zamordowanych: Pamiętajcie tylko, że byłem niewinny  i że tak jak wy dzisiejsi śmiertelni, też miałem twarz naznaczoną  gniewem, litością  i radością.

Wtorek  25.09.2018. Kolejnym punktem naszego programu były Wadowice. W tym pięknym mieście  na każdym kroku  odczuwaliśmy obecność św. Jana Pawła II. Cieszymy się,  że poznaliśmy miejsce, w którym urodził się  i żył ktoś  tak dla nas ważny jak Karol Wojtyła. Następnym punktem naszego programu była szalona zabawa w  ENERGYLANDII. Największym zainteresowaniem cieszyła się wśród nas  strefa familijna i ekstremalna. Sprawdziliśmy  najwyższy  i najszybszy  MEGA  COASTER w Europie. Jechaliśmy nim  na wysokości 77 m  z prędkością 142 km/h. Ileż tam było przeżyć! Po kilkugodzinnym pobycie w Energylandii nadal chcieliśmy tam zostać!

Środa 26.09.2018. Zwiedzanie Krakowa rozpoczęliśmy  od wawelskiego wzgórza. Tu wzniesiono jeden z największych zamków w Polsce. Przez kilka wieków  był on siedzibą władców z dynastii Piastów i Jagiellonów, a także pierwszych królów elekcyjnych. Do zamku przylega gotycka katedra, obwiedziona wieńcem  gotyckich, renesansowych i barokowych kaplic. W katedrze  i podziemnych kryptach  pochowano nie tylko królów polskich, ale też narodowych wieszczów i bohaterów: Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Tadeusza Kościuszkę i  Józefa Piłsudskiego. Weszliśmy na jedną z wież katedry, by z bliska zobaczyć sławny dzwon Zygmunt, którego dźwięk rozbrzmiewa nad  Krakowem  jedynie  w najbardziej doniosłych momentach. Następnie zajrzeliśmy do  Smoka Wawelskiego i udaliśmy się w kierunku Rynku Starego Miasta. Na chwilę zatrzymaliśmy się jeszcze przy ul. Franciszkańskiej 3. To tu nad wejściem do pałacu Biskupiego znajduje się okno, przy którym Jan Paweł II  stawał, by rozmawiać z młodzieżą.  Karol Wojtyła był obecny w Krakowie przez 65 lat swojego życia . W tym wyjątkowym mieście utworzono trasę zwaną Ścieżkami Jana Pawła II . Następnie zatrzymaliśmy się przy Bazylice Mariackiej  Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Razem z wyrastającymi  ponad miasto strzelistymi wieżami jest ona  jednym z symboli Krakowa. Z Rynkiem wiąże się  część krakowskich  legend  oraz wiele wydarzeń historycznych. Do nich nawiązuje  grany co godzinę hejnał, którego wysłuchaliśmy. Następnie obejrzeliśmy usytuowane  centralnie na Rynku Sukiennice i przeszliśmy  do Collegium Maius. Jest to najstarszy w Polsce  budynek uniwersytecki z 1400 roku. Kraków opuściliśmy z wielkim niedosytem, bo  na zwiedzenie tego miasta   warto  byłoby przeznaczyć kilka dni!  Kolejnym etapem naszej podróży była Kopalnia Soli w Wieliczce. Jest to jedno z największych  podziemnych muzeów górniczych w świecie. Wędrowaliśmy podziemnymi korytarzami oraz podziwialiśmy wykute  w soli kaplice  i rzeźby. Tym sposobem znaleźliśmy się w gronie miliona turystów, którzy w tym roku odwiedzili kopalnię!

Czwartek  27.09.2018.W czasie drogi powrotnej zatrzymaliśmy się  w Częstochowie. Zwiedziliśmy tu Zespół Klasztorny  OO Paulinów, Muzeum 600- lecia,  arsenał i skarbiec. Przechodziliśmy wśród pogrążonych w modlitwie pielgrzymów.  Poznaliśmy historię klasztoru i cudownego obrazu Matki Boskiej.  Zrozumieliśmy, dlaczego Jasna Góra  jest sercem polskiego chrześcijaństwa.

Po wycieczce wróciliśmy zadowoleni i szczęśliwi. Zachowamy w pamięci  dużo pozytywnych wspomnień i przeżyć. Do niektórych miejsc na pewno wrócimy! Składamy serdeczne podziękowania przede wszystkim rodzicom. To dzięki Waszej hojności mogliśmy sobie pozwolić na tak wspaniałą  wycieczkę. Dziękujemy również pracownikowi  Biura Turystycznego BIT panu Krzysztofowi Winiarskiemu za profesjonalne zorganizowanie  wyjazdu.

Opiekunowie: Hanna Zwolska i Dorota Majer-Gniot

20 Października 2018
Imieniny obchodzą
Irena, Kleopatra, Jan
Do końca roku zostało 73 dni.
Zodiak: Waga

Nasze Podróże

Polecamy

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Nożynie

Tel-fax: 59 82 12 685

Tel: 59 82 12 640

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.